۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۳۳۴۹۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

ضرورت توجه بیشتر دولت به مشکلات مؤسسات قرآنی

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این مطلب که دولت باید چتر حمایتی خود را بر روی مؤسسات قرآنی قرار بدهد، گفت: با توجه به فعالیت بیش از 2000 نفر در 770 مؤسسه قرآنی در سطح استان، خواستار توجه جدی تر دولت در این حوزه هستیم.
حجت الاسلام ناصر شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد انقلابی برای ترویج و نشر معارف اسلامی است.

 

وی افزود: مجامع مذهبی و دینی زیادی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت هستند که از جمله آنها اتحادیه مراکز قرآنی، مجمع هیات های مذهبی، مجمع مداحان و کانون های فرهنگی تبلیغی است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با اعلام خبر وجود 770 مرکز قرآنی در سطح استان، خاطرنشان کرد: مراکز و مؤسسه های قرآنی روستایی و شهری در سراسر مازندران در قالب یک مجمع و  با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان سازماندهی هیأت های مذهبی استان در قالب شورای هیأت های مذهبی، اظهار داشت: تاکنون 4 هزار و 892 هیأت مذهبی در مازندران با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و با تشکیل شورایی به نام شورای هیأت های مذهبی با اشراف سازمان تبلیغات به فعالیت می پردازند.

 

وی با بیان سطح بندی هیأت های مذهبی استان بر اساس نوع فعالیت آنان، گفت: با تنظیم شناسنامه هیات های مذهبی در سطح مازندران و برگزاری انتخابات، ریاست این شورا به عضویت شورای هیات های مذهبی کشور در آمده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان سازماندهی مداحان استان در قالب مجمع خبر داد و ادامه داد: 3831 مداح اهل بیت در مازندران شناسایی شدند که با برگزاری انتخابات در بین مداحان شورایی مردمی وظیفه اداره کردن این تشکل را بر عهده دارد.

 

وی از تشکل جدیدی در حوزه فعالیت های تبلیغی و اردویی در حوزه مذهبی خبر داد و تاکید کرد: با فراخوان برای ثبت کانون های تبلیغی در حوزه نشر معارف دینی و مذهبی تا کنون 165 کانون در سطح مازندران مجوز فعالیت را دریافت کرده اند.

 

حجت الاسلام شکریان تشکل کانون بانوان فرهیخته استان را از دیگر مجامع وابسته سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون 60 نفر از بانوان فرهیخته مازندرانی در حوزه دینی و معارف اسلامی شناسایی شدند و در قالب کانون بانوان فرهیخته سازماندهی شده اند.

 

وی از فعالیت پنج دبیرستان معارف اسلامی در استان خبر داد و افزود: تاکنون در شهرهای بابل، ساری و چالوس دبیرستان معارف اسلامی صدرا راه اندازی شده است و در سال تحصیلی جدید نیز دبیرستان معارف اسلامی در شهرستان تنکابن فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت 140 روحانی مستقر در روستاهای استان، گفت: روحانیون مستقر در روستاها علاوه بر اقامه نمازهای جماعت و فعالیت های دینی در مساجد، تا کنون توفیقات زیادی را در حوزه هایی مانند اجتماعی و رفاهی در مناطق خود به دست آورده اند و که از جمله آن ها مقابله با آسیب های اجتماعی مانند مواد مخدر و گسست خانواده ها است.

 

وی از اجرای طرح تربیت مجری قرآنی در سال 95 خبر داد و گفت: در کنار 26 فعالیت قرآنی زیر نظر دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت جدید به نام طرح تربیت مجریان قرآنی افزوده شده است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این مطلب که 60 برنامه قرآنی در سال 94 از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شده است، اظهار داشت: آموزش هایی نظیر روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر، صوت و لحن و تربیت مربی قرآن در رشته های مختلف تخصصی از فعالیتهای دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

وی با اعلام خبر اجرای طرح بومی مصباح الهدی و نورالهدی در سطح استان در دو سطح مجزا، گفت: طرح قرآنی نورالهدی و مصباح الهدی یک طرح شش ساله در دو مقطع است که تا کنون بیش از 3860 نفر در این حوزه فارغ التحصیل شده اند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: در طرح مصباح الهدی و نورالهدی بیش از 1800 نفر در حال آموزش معارف قرآنی هستند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران خواستار توجه بیشتر دولت به فعالان حوزه قرآن شد و تاکید کرد: متاسفانه مدتی است که فعالان حوزه قرآنی از زیر چتر حمایتی بیمه دولت خارج شده اند و با توجه به فعالیت بیش از 2000 نفر در 770 موسسه قرآنی در سطح استان، خواستار توجه جدی تر دولت در این حوزه هستیم.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این مطلب که دولت چتر حمایتی خود را بر روی مؤسسات قرآنی قرار بدهد، تصریح کرد: با توجه به شعار امسال برای تحقق اقتصاد مقاومتی، حوزه فعالیت های قرآنی ظرفیت ایجاد اشتغال برای تعداد بالایی از 8000 فارغ التحصیل مربیگری قرآنی را در سطح مازندران دارا می باشد./1313/202/ب2

ارسال نظرات