۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۳۳۴۹۴

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

پخش ويژه برنامه زنده «كريمانه» و «سفره كرامت» در شب و روز ميلاد كريم اهل بيت(ع)، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در برنامه «روايت عشق»، تبیین برنامه فضيلت خيرخواهي و گره گشايي در برنامه «صبح روشن»، پاسخ به پرسش هاي قرآني مخاطباندر پرسمان قرآني از جمله برنامه‌های راديو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، پخش ويژه برنامه زنده «كريمانه» و «سفره كرامت» در شب  و روز كريم اهل بيت در شب ميلاد كريم اهل بيت(ع)، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در برنامه «روايت عشق»، تبیین برنامه فضيلت خيرخواهي و گره گشاييدر برنامه «صبح روشن»،  پاسخ به پرسش هاي قرآني مخاطباندر  پرسمان قرآني  از جمله برنامه‌های راديو معارف است.

 

حجت الاسلام محمد محسن طبسي در ويژه برنامه زنده «كريمانه» به تبيين سجاياي اخلاقي و سيره عبادي و اجتماعي امام حسن مجتبي (ع) مي پردازد.

 

اين كارشناس تاريخ و سيره در پاسخ به اين پرسش ها كه به چه افرادي كريم مي گويند و چرا به رمضان ، رمضان كريم گفته مي شود ؛ به تشريح شباهت هاي مولود مبارك اين ماه و كرامت هاي ماه ضيافت مي پردازد و راه هاي تقويت انوار كرامت در وجود انسان را بر مي شمارد.

 

قرائت اشعار در مدح و منقبت امام حسن مجتبي (ع) ، پخش گزارش از مناطق مختلف ايران اسلامي و پوشش جشن هاي نيمه رمضان از بخش هاي ويژه برنامه «كريمانه» است.اين ويژه برنامه به همت گروه قرآن و اهل بيت به تهيه كنندگي سيداحمد محمودي و گويندگي مجيد گلشيري دوشنبه 31 خرداد از ساعت 30 : 21  به روي آنتن راديو معارف مي رود.

  

راديو معارف سفره كرامت مي گشايد

راديو معارف با ويژه برنامه زنده «سفره كرامت» خجسته زادروز سبط مصطفي امام حسن مجتبي عليه السلام را جشن مي گيرد.

 

 معارف حجت الاسلام سيد حسين مؤمني خطيب و كارشناس معارف اسلامي در ويژه برنامه «سفره كرامت» از ولادت و زندگاني بابركت نخستين گل بوستان محمدي و علوي، امام حسن ابن علي (ع)سخن مي گويد.

 

مراحل شكل گيري امت و حكومت اسلامي در عصر امام مجتبي(ع) ، علت نفوذ جريان نفاق در بدنه امت ، ماجراي پذيرش صلح و تأثير آن در وقوع حادثه كربلا نيز تبيين اهداف نرمش قهرمانه امام در برابر دشمنان از محورهاي ويژه برنامه « سفره كرامت » است.

 

ويژه برنامه «سفره كرامت» به همت گروه قرآن و اهل بيت راديو معارف به تهيه كنندگي حميد عليخاني و گويندگي سيد حميد حسيني ساعت 40 : 8 سه شنبه اول تيرماه زنده و مستقيم از صداي فضيلت پخش مي شود.

                      

روايت صبوري و ايثار در راديو معارف

راديو معارف در گفت‌وگو با همسر جانباز شهيد بهزاد احمدي به روايت مجاهدت و ايثار اين شهيد والامقام مي پردازد.

 

برنامه «روايت عشق» كه با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت از راديو معارف پخش مي شود سه شنبه اول تيرماه در گفت و گو با دكتر بهشته صدوقي همسر پاسدار شهيد حاج بهزاد احمدي به مرور ناگفته هايي از زندگي و شهادت اين مجاهد في سبيل الله مي پردازد.

 

«روايت عشق» به همت گروه فرهنگ و جامعه راديو معارف سه شنبه 1 تير ساعت 40 : 16 از صداي فضيلت پخش مي‌شود.

 

شهيد بهزاد احمدي از فرماندهان كميته انقلاب اسلامي در سال 1360 در حالي كه 15 روز از آغاز زندگي مشتركش نگذشته بود مورد  اصابت گلوله هاي نفاق منافقين كوردل قرار گرفت و پس از سالها تحمل مجروحيت در سال 86  به ديدار معبود شتافت.

                       

گره گشايي در صبح روشن

برنامه «صبح روشن» راديو معارف از فضيلت خيرخواهي و گره گشايي در روابط اجتماعي سخن مي گويد.

 

 حجت الاسلام دكتر محمد جواد فلاح در برنامه «صبح روشن» راديو معارف از جايگاه و اهميت خيرخواهي و گره گشايي به عنوان يكي از اصول اخلاق اجتماعي در اسلام سخن مي گويد.

 

اين پژوهشگر مباحث اعتقادي با نگاه به آيات وحي و تعاليم اهل بيت عليهم السلام به تبيين كاركردهاي خيرخواهي و گره گشايي در جامعه ديني مي پردازد و آثار و بركات آن را برمي شمارد.

 

برنامه « صبح روشن» با تلاش گروه فرهنگ وجامعه راديو معارف به تهيه كنندگي محمد حسن جلالي و اجراي رضا هدايت فر هر هفته شنبه تا دوشنبه ساعت 9 زنده و مستقيم از صداي فضيلت پخش مي شود.

 

پرسمان قرآني در راديو معارف

راديو معارف با حضور كارشناسان علوم و معارف قرآن كريم به پرسش هاي قرآني مخاطبان پاسخ مي دهد.

 

 معارف حجت الاسلام علي شاه عليزاده در برنامه «پرسمان قرآني» راديو معارف به سؤالات قرآني شنوندگان پاسخ مي دهد.

 

اين كارشناس علوم قرآني در پاسخ به پرسش يكي از مخاطبان برنامه در خصوص شرايط پذيرش توبه بندگان از سوي خداوند متعال به شرح و تفسير آيه 17 سوره "نساء"  مي پردازد.

 

برنامه زنده «پرسمان قرآني » با تلاش گروه قرآن و اهل بيت به تهيه كنندگي سيداحمد محمودي و اجراي رضا حبيبي شنبه ها ساعت 18 از صداي فضيلت پخش مي شود.

 

علاقه مندان براي دريافت فايل صوتي برنامه پس از پخش به صفحه اختصاصي برنامه «پرسمان قرآني » در پايگاه اطلاع رساني راديو معارف مراجعه کنند./998/ن604/ی

 

ارسال نظرات