۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۳۳۴۹۹

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

برگزاری جشن قرآنی ولادت امام حسن مجتبی(ع) در ساوه، تکریم از فعالان قرآن و عترت شهرستان خمین ، برپایی نمایشگاه قرآن کریم در شهرستان دلیجان و ۲۰ اثر پژوهشی سیره امام حسن مجتبی(ع) تقدیر می‌شود برخی از اخبار کوتاه استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) به همراه محفل انس با قرآن کریم و اجرای گروه تواشیح در مؤسسه قرآن و عترت دارالتحفیظ ساوه برگزار می‌شود.

 

این مراسم امشب، ۳۱ خردادماه، همزمان با اذان مغرب و عشاء با حضور جمعی از خانواده‌های قرآنی، مدیران و فعالان قرآنی شهرستان ساوه با اقامه نماز آغاز می‌شود، همچنین  محفل انس با قرآن، اجرای گروه تواشیح، هم خوانی گروه سرود، و مداحی اهل‌بیت(ع) و ضیافت افطاری از جمله برنامه‌های این جشن قرآنی است.


یادآور می‌شود: این جشن در محل مؤسسه قرآن و عترت دارالتحفیظ ساوه در خیابان فردوسی برگزار می‌شود.

 

فعالان قرآن و عترت شهرستان خمین تکریم می‌شوند

همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع)، روز سه‌شنبه، اول تیرماه و در قالب جشن رمضان، فعالان قرآن و عترت شهرستان خمین تقدیر می‌شوند.


مراسم جشن رمضان با عنوان غرفه‌های ضیافت نور به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین به مدت چهار شب از ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب در میدان مدرس خمین برگزار می‌شود در این مراسم مسابقه قرآنی با مشارکت کودکان و نوجوانان برگزار و به نفرات برنده جوایزی اهدا می‌شود.


همچنین در این مراسم ایستگاه نقاشی برای کودکان و نوجوانان با موضوع رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) برپا و به همه شرکت کنندگان جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود و به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر یک شب موضوع نقاشی به این عنوان اختصاص پیدا می‌کند.


برگزاری محفل انس با قرآن کریم، اجرای تواشیح و برگزاری مسابقات مختلف و اهدای جوایز و تقدیر از فعالان قرآنی شهرستان از دیگر برنامه‌های جشن رمضان در غرفه‌های ضیافت است.

 

برپایی نمایشگاه قرآن کریم در شهرستان دلیجان

نمایشگاه قرآن کریم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان و با مشارکت مؤسسه قرآنی ثقلین و دارالقرآن این شهرستان ویژه ماه رمضان افتتاح شد.

 

حمید صادقی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان، با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه قرآن کریم با حضور مهدی قاسمی معاونت فرهنگی و هنری اداره‌کل ارشاد استان مرکزی و مسئولان شهرستان دلیجان فعالیت خود را آغاز کرد و تا اول تیرماه این نمایشگاه ویژه عموم دایر است.


وی در ادامه افزود: این نمایشگاه در شش غرفه خوشنویسی آیات قرآن کریم، کتاب و نرم‌افزار قرآنی، نقاشی و طراحی پوستر با محوریت آیات قرآن کریم، ستاره‌شناسی در قرآن، مشاوره قرآنی و نقاشی کودکان در بلوار معلم واقع در نگارخانه موعود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان برگزار شده است.

 

۲۰ اثر پژوهشی سیره امام حسن مجتبی(ع) تقدیر می‌شود

فراخوان پژوهشی با عنوان سیره امام حسن مجتبی(ع) به همت کانون فرهنگی هنری اسوه مسجدامام حسن مجتبی(ع) اراک اردیبهشت ماه ۹۵ اعلام شد که طی آن ۵۰ اثر پژوهشی از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اراک به دبیرخانه این فراخوان ارسال شد.


 پس از داوری از بین آثار دریافتی ۲۰ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند که شامگاه سه‌شنبه، اول تیرماه مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) از صاحبان این آثار تقدیر می‌شود، همچنین در این مراسم که با ضیافت افطار همراه است حجت‌الاسلام شریفی امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) به بیان نکاتی درباره سیره و شخصیت کریم اهل بیت(ع) می‌پردازد.


همچنین محفل انس با قرآن کریم با حضور اساتید ملی و اجرای تواشیح از دیگر برنامه‌های مراسم تجلیل از صاحبان آثار برتر پژوهشی است./842/303/ب3

ارسال نظرات