۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۳۳۵۱۲
استاد حوزه و دانشگاه :

حرکت در حول محور ولایت فقیه برطرف کننده همه مشکلات است

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه اگر حول محور ولایت فقیه باشیم هیچ ترس و مشکلی نداریم، گفت: اگر می خواهید محبت و امنیت و صلح و صفا در جامعه برقرار شود شرط آن ایمان و ولایت است، جامعه ای که دارای ‏ولایت است همه اجزای آن به ولی متصل است و در آن نمی توان نفوذ کرد.
حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدوی ارفع، استاد حوزه و دانشگاه، عصر امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع)، گفت: در حکمت 110 نهج البلاغه ویژگی ولیّ حق و باطل بیان شده است، ولی باطل به هر قیمتی از هر وسیله ای استفاده می کند تا مردم را بیشتر پای خود نگه دارد، اما ولی حق بر مُر حق حرکت می کند و نگران ماندن مردم نیست و برای خدا کار می کند.

 

وی ادامه داد: اگر برای خدا کار کنید خدا شما را محبوب می کند و مردم گرد شما می آیند، حضرت(ع) در این حکمت می فرمایند: فرمان و امر خدا را بر پا نمی دارد جز آنکس که در اجرای حق مدارا نکند، سازشکار نباشد و پیرو آرزوها نگردد، مقام معظم رهبری  به مسئولان تاکید داشتند کاری کنید که 50 سال بعد تمدن اسلامی مستقر شود.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع  بیان داشت: امروز عده ای تلاش می کنند که آمریکا را بزک کنند وچهره  آن را لطیف کنند و بگویند که آن ها دشمن ما نیستند ولی این کارها تاثیر ندارد و دشمنی آمریکا برای ما ثابت شده است، ولیّ حق بر اساس حق عمل می کند و نتیجه آن را به خدا واگذار می کند تا خدا آنچه را صلاح می داند رقم بزند.

 

وی اظهار داشت: اگر جامعه بخواهد از همه برکات ولایت که راس آن ولایت الله است بهره مند باشد باید محور وحدتش در همه سطوح یکی باشد، امروز اگر همه حول محور ولایت فقیه باشند طبق آیه  " ولا خوف علیهم و لاهم یحزنون"  هیچ مشکل و ترسی نداریم.

 

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: همه باید به ریسمان محکم الهی چنگ بزنیم و متفرق نشویم تا دشمن نتواند به ما نزدیک شود، در تمام سطوح مختلف محور ما باید حول ولایت باشد، در خطبه 98 حضرت علی(ع) به اهل کوفه می فرمایند: ای اهل کوفه گرفتار شما شدم که سه چیز دارید و دو چیز ندارید، کرهایی با گوش های شنوا، گنگ هایی با زبان گویا و کورهایی با چشم های بینا و دو چیز که ندارید این است که نه در روز جنگ از آزادگان هستید و نه هنگام بلا و سختی برادران یکرنگ هستید.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: حضرت(ع) در ادامه می فرمایند: اگر جنگ سخت شود و آتش آن شعله گیرد پسر ابوطالب را رها می کنید ولی من به راه روشن حق می روم، هیچ کدام یاران پیامبر(ص) مانند یاران حضرت علی(ع) نبودند و ولی خود را رها نمی کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند: پایه و اساس اصلاح حقیقت در جامعه در سه رکن عقلانیت، معنویت و عدالت است، اگر می خواهید محبت و امنیت و صلح و صفا در جامعه برقرار شود شرط آن ایمان و ولایت است، جامعه ای که دارای ولایت است همه اجزای آن به ولی متصل است و در آن نمی توان نفوذ کرد، لازمه توحید و ولایت در جامعه اسلامی «اشدا علی الکفار رحماء بینهم» است./869/202/ب2

 

ارسال نظرات