۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۴۳۳۵۲۰
آیت الله مقتدایی:

خدمات ارائه شده در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن بسیار مفید است

آیت الله مقتدایی گفت: در بخش حوزوی خدمات ارائه شده بسیار خوب و مفید بوده است، اهمیت بخش حوزوی از این رو است که خدمات قرآنی که از سوی طلاب و روحانیان در حوزه انجام شده، جمع می‌کنند و به طور کلی در نمایشگاه در اختیار همگان می‌گذارند.
مرتضی مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله مرتضی مقتدایی، عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برادران عزیز در بخش حوزوی نمایشگاه فعالیتهای زیادی داشته‌اند اظهار داشت: شکر خدا کارهای قرآنی صورت گرفته توسط حوزه فراوان انجام شده و هر کدام از آن ها منشأ ثمرات خوب و مفید برای ملت شریف ایران، و مخصوصا برای جوانان و دانشگاهیان شده است.

 

وی ادامه داد: در بخش حوزوی خدمات ارائه شده بسیار خوب و مفید بوده است و خوشبختانه در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن شاهد این خدمات هستیم، اهمیت بخش حوزوی از این رو است که خدمات قرآنی که از سوی طلاب و روحانیان در حوزه انجام شده، جمع می‌کنند و به طور کلی در نمایشگاه در اختیار همگان می‌گذارند.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه وقتی مردم مشاهده می‌کنند آثار و خدمات حوزه برای آنها مفید است به دنبال آن می‌آیند، خاطرنشان کرد: مردم به دلیل اعتمادی که به روحانیان دارند به دنبال خدمات آنها می‌آیند، این امر موجب شده است که بخش حوزوی نمایشگاه مورد استقبال قرار گیرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در رابطه با توجه حوزه و روحانیون به کتاب و نوشتن کتاب‌هایی براساس نیازهای جامعه، فعالیت هایی انجام شده است و ما به طلاب جوان تأکید می‎‌کنیم آنچه در حوزه‌های علمیه به عنوان درس فرا می‌گیرند با قلم خود در اختیار مردم قرار دهند تا دیگران هم از این مطالب مفید بهره‌مند شوند.

 

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه بخش مشاوره حوزوی در نمایشگاه بسیار خوب عمل کرده است، ابراز داشت: مردم ما در طی سال های متمادی از این بخش بسیار استقبال کرده‌اند، مشاوره بخش حوزوی به مردم نسبت به مشاوره‌های غیر حضوری متفاوت است، زیرا از یک سو حوزویان از سطح علمی بالایی برخوردارند و هم مردم به روحانیت و حوزه‌های علمیه اعتماد دارند.

 

وی ادامه داد: مشاوره روحانیت و حوزویان وقتی به نتیجه برسد مردم متوجه می‌شوند که این مشاوره‌ها واقعی بوده و به نتیجه رسیده است و از این رو این تجربه را به دیگران انتقال داده‌اند و تبلیغ هم می‌کنند.

 

نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه استقبال مردم از مشاوره حوزویان، به این دلیل است که این خدمات به حقیقت نزدیک بوده و فراگیری دارد، تصریح کرد: این روند بیانگر آن است که ما می‌توانیم بخش مشاوره روحانیت و حوزه به مردم، گسترش داده و مردم بیش از پیش به آن رجوع کنند.

 

آیت الله مقتدایی در پایان از اصحاب رسانه برای پوشش اخبار حوزه و نمایشگاه تقدیر و تشکر کرد./816/202/ب2

 

 

 

ارسال نظرات