۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۴۳۳۵۳۴
آیت الله دری نجف آبادی:

شرک بزرگ ترین انحراف زندگی بشر است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: شرک بزرگترین انحراف زندگی بشر و همچون سقوط از قله ها به درون دره های پست است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک دوشنبه شب همزمان با چهاردهمین شب از ماه مبارک رمضان، در  مراسم تفسیر سوره مبارکه کهف که در مصلای اراک برگزار شد، بیان کرد: شرک بزرگترین انحراف زندگی بشر است که مانند سقوط از قله ها به درون دره های پست است.

 

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: آیات 14 و 15 سوره مبارکه کهف استدلال هایی است که اصحاب کهف در رابطه به توحید و مکتبی که خود برگزیده اند می آورند.

 

مراحل قیام اصحاب کهف

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این آیات به استدلال های اصحاب کهف در رابطه با تخریب بنیان های فاسدی است که دنیای شرک و سرزمین آلودشان در آن روز به آنها گرفتار شده بود اشاره می شود.

 

 عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در این آیات آمده اصحاب کهف به مردم می فرمایند: دلیل بت پرستی و پذیرفتن چنین انحراف بزرگی از سوی شما چیست؟

 

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: بعد از اینکه خداوند اصحاب کهف را مورد تفضل خود قرار داد و اینها ایمان آورده و با یاد، نام و ذکر خدا آرامش یافتند و درونشان پیوند محکمی با خداوند برقرار شد با آن روحیه علیه طاغوت زمان مبارزه کردند.

 

 امام جمعه اراک اظهار داشت: قیام اصحاب کهف سه مرحله داشت، اول آنها به صورت مخفیانه و سپس با استدلال مردم را به یکتا پرستی دعوت نموده و بعد از آن برای خدا هجرت کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه اصحاب کهف همچون پیامبر (ص) که سه سال اول دعوتشان محرمانه بود اینها هم اول ایمان آوردنشان محرمانه بود، عنوان کرد: رفته رفته اصحاب کهف تصمیم به آَشکار کردن دعوتشان گرفتند و مردم را با استدلال هایی که برای توحید خداوند می آوردند به یکتاپرستی دعوت می کردند.

 

 شرک و بت پرستی هیچ استدلال و منطقی ندارند

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: در این آیات اشاره شده، آنها می گفتند اگر ما به خدایی غیر از پروردگار یکتا ایمان بیاوریم دچار خیانت بزرگ و انحراف بزرگی شده ایم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: آنها به مردم می گفتند این چه محیط فساد و ظلم و بت پرستی است و چه استدلالی برای این کار دارید؟

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در آیات سوره کهف اشاره شده است که اصحاب کهف می فرمودند: ما غیر از خدای احد اله دیگری را پرستش نخواهیم کرد و اینها برای شرک و بت پرستی هیچ استدلال و منطقی ندارند.

 

امام جمعه اراک با بیان اینکه اصحاب کهف بت پرستی را بی منطق ترین حرف دانسته اند، خاطرنشان ساخت: در آیات سوره کهف اشاره شده چرا این جنایتکاران یک دلیل و حجت آشکاری برای بت پرستی نمی آورند پس این کاری پوچ است.

 

 خداوند از همه چیز و همه کس بی نیاز است

آیت الله دری نجف آبادی افزود: انسان اگر می خواهد حرفی را به خصوص در رابطه با مسائل اعتقادی بزند باید دلیل و برهان قوی برای آن داشته باشد و آن جنایتکاران هیچ دلیل روشن و قوی برای بت پرستی نداشتند.

 

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: خداوند از همه چیز و همه کس بی نیاز است، پس خدا رب العالمین و پدیدآورنده است.

 

 عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اصحاب کهف برای توحید و یکتا بودن خداوند و برای ربوبیت پرودگار هستی دلیل آوردند.

 

امام جمعه اراک اظهار داشت: در اینجا دو مساله سلبی و ایجابی وجود دارد، مساله سلبی این است که آدم ببیند در چه شنزار و گرداب کفر، شرک و بت پرستی و انحرافی فرو رفته است.

 

قرآن کریم با حاشیه پردازی ها رابطه ای ندارد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مسأله ایجابی هم مسأله خدا و یکتا بودن پروردگار هستی است، گفت: خداوند عصاره و خلاصه داستان کهف را به عنوان درس بزرگی برای ما مطرح کرده است.

 

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: اگر خداوند متعال می خواست تمام جزئیات اصحاب کهف را در قرآن بیان کند آنگاه قرآن دیگر کتاب هدایت نبود بلکه کتاب تاریخ و داستان اصحاب کهف می شد.

 

 آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان ساخت: قرآن کریم با حاشیه پردازی ها رابطه ای ندارد و فقط عصاره داستان ها را برای ما بیان می کند تا از آنها درس زندگی بگیریم.

 

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در سوره مبارکه کهف می آید اصحاب کهف فرموده اند: پس چه کسی ظالم تر از آن است که به خداوند افترا ببندد.

 

 مسائل انحرافی در دنیا

آیت الله دری نجف آبادی ابراز کرد: خداوند در داستان های پیامبران در قرآن کریم برای توحید و معرفت الله، همچنین خداشناسی استدلال هایی آورده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: خیال نکنید این مسائل انحرافی در دنیا تمام شدنی است، متأسفانه هم اکنون انواع انحرافات در دنیا به ویژه در شرق دور که نزدیک به 3 میلیارد جمعیت دارد وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: علت این انحرافات علمای فاسد و درباران فاسد است که برای منفعت خودشان مردم را در مسیر انحرافی نگه می دارند.

 

آیت الله دری نجف آبادی ابراز کرد: در آیات سوره کهف اشاره می شود پس اصحاب کهف برای خدا قیام کردند و از زندگی مرفه در کاخ گذشتند و غار کهف را برای عبادت آزادانه پرودگار برگزیدند.

 

 امام جمعه اراک ادامه داد: وقتی اصحاب کهف برای خدا قیام کردند خداوند هم الطافش را مشمول حال آنها کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسانی که برای خدا قیام می کنند مانند امام راحل در زمان خود ما خداوند راه موفقیت را برایشان هموار می کند، گفت: اصحاب کهف بعد از 2000 سال از زندگی آنها هنوز مردم در نقاط مختلفی از دنیا برای آنها یادبود درست کرده و آنها را احترام و تکریم می کنند.

 

 آیت الله دری نجف آبادی  در ادامه یادآور شد: خداوند متعال به اصحاب کهف عزت داد و سوره ای در قرآن کریم به نام آنها نازل کرد./842/201/ب2

ارسال نظرات