۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۳۳۵۳۸
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر:

برای کاهش فقر در استان به ۶ هزار حامی خیر نیازمندیم

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: فقر با حضور مردم باید مدیریت شود که برای استمرار در اجرایی کردن و تقویت هرچه بیشتر طرح های امدادی، نیازمند 6 هزار خیر هستیم.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، احمد لطفی مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: اولین هدف، فعالیت های اختصاصی در ماه مبارک رمضان می باشد چرا که در این ماه آمادگی ذهنی و جسمی مردم برای دستگیری از نیازمندان بیشتر می شود و ما با کمک های مردمی می توانیم بخش بزرگی از نیازهای مردم را برطرف کنیم که این از برکت های عظیم ماه پر خیر رمضان است.

 

لطفی در خصوص سابقه فعالیت های کمیته امداد گفت: این فعالیت ها هر ساله از 15ماه رمضان همزمان با میلاد امام حسن(ع) شروع می شود و تا 21 رمضان فعالیت های گسترده خود را برای کمک به نیازمندان انجام می دهد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی با اشاره به طرح های اجرایی این نهاد گفت: طرح اکرام، طرح مفتاح الجنه، شفا، کوثر، رضوان وشوق زیارت و... در حال اجرا هستند، که طرح اکرام با بیش از 15 سال سابقه فعالیتی بیش از ده هزار فرزند یتیم و غیر یتیم را پوشش می دهد که  طرح محسنین پوشش دهنده فرزندان غیر یتیم یعنی فرزندان با سرپرستی مطلقه یا سرپرست از کار افتاده هستند می باشد و طرح محسنین خود زیر مجموعه طرح اکرام محسوب می شود.

 

لطفی ادامه داد: برای کیفیت بهتر روند این برنامه در6 نقطه از استان پایگاه های ثابت و سیار کمیته دایر کردیم وهمزمان با مشارکت چشمگیرخیرین در دهه اول رمضان امسال نسبت به سال های گذشته شاهد حضور بیشتر کمک های مردمی برای رفع نیازهای نیازمندان بوده ایم.

 

وی گفت: از جمله مراکزی که از طریق امداد در سال 94 به صورت جدی دنبال شد مراکز نیکوکاری است که این کار در راستای فقرزدایی انجام می گیرد و در حال حاضر بیش 30 مرکز نیکوکاری در پایگاه های مختلف دایر می باشد که بیش از 3 میلیارد تومان جذب منابع مالی داشته اند.

 

لطفی در خصوص مدیریت فقر گفت: 32هزار خانواده در کل استان تحت پوشش کمیته می باشند و با تجربه هایی که در این چندین سال فعالیت به آن رسیده ایم این است که مدیریت فقر را باید به خود افراد واگذار کنیم.

 

لطفی جایگاه استان را در جذب تسهیلات بانکی و تحقق برنامه استانی رتبه دوم کشوری عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه اساسی کمیته، طرح معیشت خانواده به دست افراد خانواده  می باشد که از تمامی 32 هزار نفری که تحت پوشش کمیته هستند استعداد یابی کرده و با توجه به استعدادها و توانایی آنان به مراکز آموزشی ارجاع دادیم که هزینه کامل این آموزش ها از طریق کمیته پرداخت گردید تا وقتیکه تخصص لازم را کسب کنند ما به آنان وام می دهیم تا تخصص خود را به مرحله اجرا در بیاورند.

 

مدیر کل کمیته امداد در پایان به فعالیت های اوقات فراغت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این برنامه ها تنها مخصوص تابستان نیست و در طول سال به صورت کیفی برنامه هایی برای پر کردن اوقات فراغت مردم در نظر داریم. از جمله این برنامه ها در تابستان که از تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت جشنواره های ورزشی قرآنی، مهارت های سبک زندگی اسلامی و کانون های طرح پیروی از ولایت که بیش از 2هزار نفر عضو هستند را در برنامه کاری خود داریم./846/102/ب2

ارسال نظرات