۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۴۳۳۵۴۷
امام جمعه موقت تهران:

عربستان فتنه جهان اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با انتقاد شدید از رفتار حکومت آل سعود، گفت: امروز عربستان با پول‌های نفت مردم یمن را زیر آتش و بمب قرار داده و باید گفت، عربستان فتنه جهان اسلام است.
آیت الله کاظمی صدیقی

به گزارش خبرنگار خبر‌گزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت استان تهران شامگاه سه شنبه 31 خرداد در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: بدبخت کسی است که نتواند  از فرصت جوانی در جهت زندگی اخروی و دنیوی بهره‌برداری کند.

 

وی افزود: متأسفانه در جامعه اسلامی شاهد اعتیاد عده‌ای از جوانان هستیم که با دست خود تیشه به ستون زندگی خود می‌زنند، دشمن در هر فرصتی جوانان را برای اهداف پلید خود نشانه گرفته است.

 

خطیب مشهور استان تهران با اشاره به به موضوع ثروت، بیان داشت: ثروت گاهی در بعضی از افراد و اقوام سبب بدنامی و بدبختی می‌شود، پول هنگفت نفت عربستان باعث فتنه جهان اسلام شده است، عربستان با پول زیاد دست به قتل عام مردم بی‌گناه یمن می‌زند با پرداخت رشوه به دنیای استکبار در جهت توجیه اعمال غیر انسانی در یمن تلاش می‌کند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه درباره قدرت، ابراز کرد: برخی از افراد با رسیدن به منصب و قدرت کسی جز خود را نمی‌بینند، همین کبر و غرور قدرت سبب نابودی و بدنامی آنان می‌شود.

 

کارشناس ممتاز مذهبی پیرامون موضوع قدرت سیاسی، تأکید کرد: متأسفانه عده‌ای تا به قدرت سیاسی دست پیدا می‌کنند با مستی سرشار از قدرت و منصب، زبان نرم و محبت‌آمیز را از ارباب رجوع و زیردستان دریغ می‌کنند.

 

وی گفت: علم نیز می‌تواند برای انسان مستی و غرور بیاورد متأسفانه این پدیده بین عالمان حوزه نیز وجود دارد حسادت عامل اصلی خود بزرگ‌بینی این افراد است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی درباره فروتنی امام خمینی(ره)، گفت: امام خمینی(ره) در برابر هر تعریف و تمجید غلو آمیزی شدیدا از خود واکنش نشان می‌دادند، رفتار و منش اخلاقی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران درس بزرگی برای جامعه مسلمین است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه در پایان با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع)، بیان داشت: کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) فرموده‌اند «مومن کسی است که در هنگام عصبانیت کظم غیظ کند و غصه خود را فرو ببرد»./856/202/ب2

ارسال نظرات