۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۳۳۵۴۸
رییس کمیته مجامع و نشست‌های نمایشگاه قرآن خبر داد؛

استفاده از ظرفیت اساتید حوزوی در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن

حجت الاسلام ملانوری با اشاره به برنامه‌های کمیته مجامع، محافل و نشست‌های نمایشگاه قرآن، گفت: در نمایشگاه بیست و چهارم تلاش داریم تا از ظرفیت اساتید حوزوی استفاده کنیم.
حجت الاسلام ملانوری

حجت الاسلام علی ملانوری، رییس کمیته مجامع، محافل و نشست‌های نمایشگاه قرآن در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: امسال و در نمایشگاه بیست و چهارم با هدف فهم معانی و مفاهیم و آموزه های عالی قرآن کریم برنامه های خاص و ویژه ای را در چهار محور اصلی ترتیب داده‌ایم.

 

وی افزود: در بخش اول نشست‌های تخصصی قرآن کریم را مدنظر قرار داده‌ایم، در این بخش تلاش کرده‌ایم با استفاده از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به موضوعات مختلفی همچون؛ نقش رسانه ها و فضاهای مجازی در فهم قرآن، خانواده قرآنی، سبک زندگی علوی، قرآن در شعر پارسی، نقش رسانه ها در فهم قرآن، قرآن و کودک و نوجوان، قرآن در اندیشه و سیره عملی امام خمینی(ره) و قرآن در اندیشه و آثار مقام معظم رهبری بپردازیم.

 

حجت الاسلام ملانوری با تأکید بر این نکته که در نمایشگاه قرآن امسال از ظرفیت اساتید حوزوی به طور ویژه استفاده خواهد شد، گفت: تلاش کرده‌ایم از مجموعه حوزویانی که در استان تهران ساکن هستند استفاده کنیم، در همین راستا نیز از حجج اسلام زائری، نور الهیان، ذوعلم و طیب نیا دعوت کرده‌ایم تا در نشست‌ها حضور پیدا کنند.

 

رییس کمیته مجامع، محافل و نشست‌های نمایشگاه قرآن با اشاره به بخش دوم فعالیت‌های کمیته در نمایشگاه بیست و چهارم، عنوان داشت: رونمایی از آثار فرهنگی، هنری، چاپ و نشر که در قالب و محوریت قرآن باشد را در دستور کار خود داریم، در این حوزه نیز 24 اثر را رونمایی خواهیم کرد.

 

وی تأکید کرد: در تمام برنامه‌هایی که برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته‌ایم علاوه بر مخاطبان تخصصی، پذیرای عموم مردم نیز خواهیم بود.

 

حجت الاسلام ملانوری با پرداختن به فعالیت‌های «سرای اهل قلم»، ابراز داشت: در این حوزه از نویسندگان، شعرا و صاحبان قلم در بخش علوم قرآنی استفاده خواهیم کرد. به طور کل این بخش یک گعده برای اهالی قلم است تا در کنار یکدیگر به تبادل نظر بپردازند.

 

رییس کمیته مجامع، محافل و نشست‌های نمایشگاه قرآن در پایان، گفت: چهارمین بخشی را که مدنظر قرار داده‌ایم، نشست‌هایی است که سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها از کمیته درخواست می‌کنند تا با در اختیار دادن فضا برای نشست و یا استفاده از کارشناسان کمیته برای آن‌ها برگزار کنیم./856/302/ب2

ارسال نظرات