۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۳۳۵۷۸
آیت الله مظاهری:

مسلمان واقعی درپی آبادی دنیا و آخرت است

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: امام حسین(ع) می فرمایند، شیعه نیست کسی که دنیا و آخرتش را فدای یکدیگر کند، ما باید در دنیا یک زندگی با رفاه داشته باشیم و زندگی با رفاه یعنی زندگی که در آن محتاج کسی نشویم.
حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در سلسله جلسات تفسیر قرآن که هر روز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع) جی برگزار می شود و با تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) و با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) گفت: تأمین زندگی دنیوی از برنامه های اهل بیت بوده است.

 

وی در ادامه ابراز داشت: درباره امام حسن مجتبی(ع) حرف ها زده شده و کتاب ها نوشته شده است و بنده تصمیم گرفتم روایتی پُر محتوا از این امام مظلوم برایتان بازگو کنم، روایتی حساس، روایتی که در لحظات پایانی عمر با برکت این امام از بیان شده و عمل به آن تضمین کننده دنیا و آخرت است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: زمانی که به یکی از یاران امام حسن مجتبی(ع) به نام جُناده خبر دادند که حال امام وخیم است، با خودش گفت، بروم خدمت امام و از ایشان درخواست کنم که به من نصیحتی بفرمایند، وقتی خدمت امام حسن مجتبی(ع) رسید و درخواست خود را ابراز کرد، امام با گفتن سه نصیحت کام او را شیرین کردند.

 

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) در بخش اول روایت می فرمایند، «ای جناده قبل از این که مرگ به سراغ تو بیاید، آماده مرگ باش و برای سفر به خانه قبر، عالم برزخ و عالم قیامت کار کن تا در برزخ و قیامت همراه ائمه و اولیا باشی و گرنه پشیمان می شوی».

 

حضرت آیت الله مظاهری ابراز داشت: امام در بخش دوم روایت به جناده می گویند «فعال باش و طوری برای دنیایت کار کن که انگار تا قیامت می خواهی در آن بمانی و طوری به فکر آخرتت باش که انگار امشب شب اول قبر تو است».

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان ذیل این روایت به روایتی از امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) می فرمایند، «شیعه نیست کسی که دنیا و آخرتش را فدای یکدیگر کند»، ما باید در دنیا یک زندگی با رفاه داشته باشیم و زندگی با رفاه یعنی زندگی که در آن محتاج به کسی نشویم.

 

وی با اشاره به روایتی دیگر از امام صادق(ع) که می فرمایند، «شیعه باید دو چشمی به عالم نگاه کند»، تصریح کرد: قرآن هم بارها و بارها می گوید مسلمان کسی است که هم به فکر آباد کردن دنیایش باشد و هم به فکر آباد کردن آخرتش.

 

حضرت آیت الله مظاهری با تبیین بخش سوم توصیه های امام حسن مجتبی(ع) به جناده اذعان کرد: امام در این بخش می فرمایند، «ای جناده اگر می خواهی عزت اجتماعی داشته باشی و مردم تو را دوست داشته باشند، لباس معصیت را از تن بیرون کن و لباس تقوا بپوش که این لباس عزت دنیا و آخرت تو را تأمین خواهد کرد».

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به آیات متعدد قرآن و روایات معصومین(ع) ادامه داد: همان طور که می دانید عاقبت کار از آنِ افراد متقی است و خداوند از راه بی گمانی همه کارهای فرد متقی را حل می کند و نمی گذارد در بن بست ها بماند، انسان متقی در لحظه مرگ، آسوده خاطر است و مانند زمانی که می خواهد گلی را بو کند، مرگ را استشمام می کند و از دنیا می رود.

 

وی در پایان ثواب جلسه امروز را به ساحت مقدس و ملکوتی امام حسن مجتبی(ع) هدیه کرد و افزود: امیدوارم این هدیه ناقابل را از ما قبول کنند و همچنین امیدوارم همه مردم به ویژه جوانان از توصیه های امام حسن مجتبی(ع) در زندگی خود بهره ببرند./201/867/ب1

ارسال نظرات