۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۳۳۶۱۲
معاون دادستان عمومی و انقلاب استان قم:

نهاد قضایی استان قم کانال‌های شبکه‌های اجتماعی را رصد می‌کند

حجت الاسلام طالبی با بیان این که نهاد قضایی استان قم فضای مجازی و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی را رصد می‌کند، گفت: این نهاد قضایی با هر گونه نشر تصاویر مستهجن و مطالبی در برگیرنده توهین به مقدسات و نظام جمهوری اسلامی برخورد جدی می‌کند.
حجت الاسلام محمود طالبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود طالبی، معاون دادستان عمومی و انقلاب استان قم، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری دادگستری استان قم، با بیان این که از برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه قضایی برخورد با جرائمی است که مخل امنیت و عفت عمومی هستند، گفت: نهاد قضایی استان قم با جرایم امنیتی همچون قداره کشی، اوباش‌گری و جرائم اخلاقی در فضای عمومی و مجازی برخورد جدی می‌کند.

 

 معاون دادستان عمومی و انقلاب استان قم ابراز کرد: نهاد قضایی استان قم فضای مجازی و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی را رصد می‌کند و هر گونه نشر تصاویر مستهجن و مطالبی در برگیرنده توهین به مقدسات و نظام جمهوری اسلامی در دادستان عمومی قم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

 وی با اشاره به ضرورت مبارزه با قاچاق مواد مخدر در استان قم گفت: معاونت قضایی قم از تمام ابزارهای قانونی با برخورد با قاچاق و خرده فروشی مواد مخدر استقاده می‌کنند و کوچکترین اغماضی در این مسأله نخواهد داشت.

 

معاون دادستان عمومی و انقلاب استان قم ابراز کرد: در سال گذشته 9 تن مواد مخدر در استان قم کشف شده است که این مسأله در 10 سال گذشته بی سابقه است و تنها 5 درصد از مواد مخدر مصرف استان قم بوده است و بقیه آن از معبرهای استان قم برای توزیع در استانها دیگر انتقال می‌یابد.

 

حجت الاسلام طالبی بیان کرد: قاچاقیان به هم توصیه می‌کنند که برای انتقال مواد مخدر از راه های موصلاتی استان قم استفاده نشود، زیرا نیروی انتظامی و دستگاه قضایی این شهر غیر قابل نفوذ است.

 

وی به برنامه‌های نهاد قضایی استان قم برای ترک اعتیاد معتادان اشاره کرد و گفت: بسترهای و زمینه‌های مناسبی برای ترک اعتیاد معتادان آماده شده است و در چارچوپ قانون برای برخورد و بازداشت معتادان در استان قم استفاده می‌کنیم و آنها به مراکز ترک اعتیاد معرفی می کنند و تا ترک کامل به صورت اعتیاد بازداشت خواهند بود.

 

حجت الاسلام طالبی بیان کرد: نیمی از زندانیان قم به جرم مواد مخدر در زندان هستند و از امتیازات زندانیان عادی همچون مرخصی برخودار نیستند.

 

حجت الاسلام طالبی ابراز کرد: برنامه‌هایی برای مدد کاری، مشاوره، هدایت‌گری و اشتغال‌زایی پس از اعتیاد برای آنها در نظر گرفته شود و برای خانواده معتادان ماه رمضان بن خرید کالا تهیه شده است./998/پ202/ی

ارسال نظرات