۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۳۳۶۱۳
 استاد حوزه علمیه کرمان:

کرامت باید همراه با تقوا باشد

 استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که خجالت کشیدن از خدا بالا ترین درجه تقوا شمرده می شود، گفت: کرامت با تقوا داشتن در زندگی بوجود می آید و تقوا هم زمانی برای انسان شکل می گیرد که انسان از خدا بترسد و به طرف گناه نرود.
حجت الاسلام حسن نور اللهی استاد حوزه علمیه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسن نوراللهی استاد حوزه علمیه کرمان امروزظهر در مسجد امام خمینی(ره) در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، گفت: بهترین صفت مسلمان که سبب زندگی با برکت می شود، کریم بودن است.

 

وی افزود: اولین و آخرین آیه ای که بر پیامبر(ص) نازل شده در مورد سخاوتمندی بوده که خداوند با آیه ی اقراء باسم ربک به مردم می فهماند که فرستادن و خواندن قرآن،نوعی از کرامت محسوب می شود.

 

حجت الاسلام نوراللهی با اشاره به این که ترس از خدا در زندگی، انسان را با کرامت بزرگ می کند، اظهار داشت: کسی که در زندگی خود، تقوا را بر هر کاری مقدم بدارد، می تواند زندگی با کرامتی را برای خود در این دنیا برگزیند.

 

وی ابراز داشت: تقوا در زندگی سبب می شود که انسان دیگر در کارهای خود، رضایت خدا را در نظر بگیرد و کار حرامی را مرتکب نشود.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که خجالت کشیدن از خدا بالا ترین درجه تقوا شمرده می شود، خاطرنشان کرد: انسان با صفت کریم بودن می تواند خود را از آتش جهنم دور کند و در روز قیامت خجالت زده امام زمان نشود.

 

وی یادآور شد: کرامت معنای دیگری از کرامت بوده و تقوا هم زمانی در زندگی به وجود می آید که انسان کم کم سعی کند گناهان را ترک کند.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که با تقوا دیگر انسان دروغ و غیبت نمی کند، اظهار داشت: حالت خود نگه داری از گناه زمانی برای انسان بوجود می آید که از خدا بترسد و صفت ترس داشتن از خدا را در خود ایجاد کند.

 

وی بیان داشت: مردم از امام حسن(ع) بخواهند که خدا آن ها را با کرامت کند و مسلمان بودن انسان زمانی به درجه کمال می رسد که در زندگی کریم باشد.

 

وی در پایان گفت: کرامت با تقوا داشتن در زندگی بوجود می آید و تقوا هم زمانی برای انسان شکل می گیرد که انسان از خدا بترسد و به طرف گناه نرود.9707/202/ب3

 

ارسال نظرات