۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۳۳۶۱۶
مدیر حوزه علمیه تبریز:

تبلیغ در فضای مجازی یک ضرورت است

حجت‌الاسلام ناصری با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: تبلیغ در فضای مجازی مورد غفلت قرار نگیرد و برای این امر برنامه‌ریزی شود.
حجت الاسلام صمد ناصری

حجت‌الاسلام‌ صمد ناصری، مدیر حوزه علمیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه قرآن کریم وظیفه انبیاء را تلاوت قرآن، تزکیه، تعلیم کتاب و حکمت می‌داند، گفت: روحانی موفق کسی است که ادامه‌دهنده راه انبیاء بوده و خود مهذب و متقی باشد تا بتواند جامعه را هدایت کند.

 

وی با بیان اینکه تزکیه مقدم بر علم است، افزود: روحانی غیر مهذب از علم خود بهره نخواهد گرفت و در مقابل عالم پارسا در جامعه بسیار تأثیرگذار خواهد بود و جامعه از چنین عالمی استقبال خواهد کرد، تهذیب طلبه درگرو بهره‌گیری از وجود اساتید مجرب و متخصص اخلاقی است و درس اخلاق عملی مقدم بر درس اخلاق لسانی است.

 

حجت‌الاسلام صمد ناصری با تأکید بر بهره‌گیری از الگوهای عملی و حاضر اخلاق، تصریح کرد: تداوم برنامه‌های تربیتی را لازمه موفقیت فعالیت‌های تهذیبی است، چراکه حضور محدود و چندساعتی اساتید اخلاق در مدارس مؤثر نخواهد بود، و باید از حضور مداوم این عزیزان بهره‌های لازم را بگیریم.

 

وی با اشاره به این‌که مشغله زیاد طلبه، مانع توجه او به مسأله تهذیب می‌شود، ابراز داشت: آنچه از طلبه انتظار می‌رود سیر و سلوک نیست، بلکه باید دارای اخلاق و تقوای سیاسی، اجتماعی باشد، بر این اساس سیر و سلوک در مرتبه دیگری است. هر جا عالم تأثیرگذاری وجود داشته، پارسا و مجاهد با نفس و متخلق به اخلاق نبوی بوده است.

 

مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر (عج) تبریز، خاطرنشان کرد: از نگاه مقام معظم رهبری، بصیرت، سیاست و آگاهی به زمان از ویژگی‌های طلبه موفق است، لذا طلاب باید بصیر و آگاه به مسائل سیاسی روز بوده و نسبت به بصیرت افزایی در جامعه اقدام کنند، این مؤلفه‌های لازم برای تبلیغ مؤثر طلاب در جامعه امروزی است.

 

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری طلاب از ظرفیت فضای مجازی، گفت: چنانچه طلاب و روحانیون برای تبلیغ معارف دین از این ظرفیت گسترده استفاده نکنند، در آینده پشیمان خواهند شد و قابل‌برگشت نخواهد بود، سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای تبلیغ در فضای مجازی باید برنامه دقیق و گسترده داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام ناصری در با تأکید ضرورت مقابله با تهاجمات گسترده فرهنگی غرب و برنامه‌ریزی سازمان تبلیغات اسلامی برای این امر، گفت: طلاب باید با رصد شبهات روز جامعه، درصدد پاسخگویی مستدل و قانع‌کننده باشند و این‌یک ضرورت مهم و اجتناب‌ناپذیر است، تبلیغ در فضای مجازی یک ضرورت است.

 

وی تبليغ را مهم‌ترین رسالت انبيا و امامان معصوم(ع) دانست و افزود: امروز هم مبلغان باید با حفظ جایگاه و شناخت رسالت الهی خود نسبت به انجام امور محوله خود بیش‌ازپیش همت کنند، سازمان تبليغات اسلامی احیاکننده ارزش‌های دینی و فرهنگی است و باید موردتوجه و حمایت قرار گیرد./854/302/ب3

ارسال نظرات