۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۳۳۶۳۷
استاد حوزه مطرح کرد؛

ولادت امام حسن ضامن بقای اسلام و خنثی‌گر توطئه منافقان

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه کافران و مشرکان پیامبر(ص) را به این دلیل که فرزند پسری نداشتند ابتر می خواندند، گفت: ولادت امام حسن(ع) شک مؤمنان را درباره بقای نسل پیامبر و استحکام اسلام به یقین بدل کرد.
امام حسن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان گفت: پس از اینکه پیامبر(ص) به رسالت مبعوث شدند و اقدام به ترویج اسلام در سرتاسر شبه جزیره عربستان کردند منافقان که تحمل این موضوع را نداشتند به بهانه اینکه ایشان فرزند پسری ندارند پیامبر(ص) را ابتر خوانده و ایشان را مسخره می کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت:‌ در همین زمان بود که خداوند با نزول سوره کوثر و مژده ولادت حضرت زهرا(س) که نسلشان تمام دنیا را متحول خواهد کرد پاسخ منافقان را داد و قلب های مؤمنان را به رسالت پیامبر اکرم(ص) و فرزندان ایشان استوار کرد.

 

وی افزود: با وجود اینکه سوره کوثر بر پیامبر(ص) نازل شده بود ولی مسلمانان به خاطر این موضوع نگران بودند ولی با ولادت امام حسن(ع) تمام شک‌های مؤمنان به یقین بدل شد و آن‌ها متوجه شدند که بقای اسلام به وسیله نسل حضرت زهرا(س) ابدی خواهد بود.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه امام حسن(ع) به جز حسن صورت در سیرت هم بسیار نیکو و پسندیده بودند، تصریح کرد: ایشان بسیار بخشنده بودند و در زندگی خود به فروانی به مردم و افراد تهدیست خدمت می کردند.

 

حجت الاسلام فاطمی با تأکیدبر اینکه امام حسن(ع) پس از شهادت امام علی (ع) زمام هدایت جامعه اسلامی را در دست گرفتند، گفت: از آن جایی که متأسفانه یاران ایشان سست عقیده بودند در مقابل معاویه امام حسن(ع) را تنها گذاشتند و با رفتار خود امام را مجبور به صلح با معاویه کردند.

 

وی افزود: امام حسن(ع) بسیار مظلوم هستند و نه تنها در دوران زندگی بلکه پس از شهادت ایشان هم بنی امیه و بنی عباس با تهمت های زیاد و تبلیغات منفی علیه آن حضرت چهره ایشان را در تاریخ اسلام به عنوان نوه بزرگ حضرت رسول(ص) زشت و بد جلوه دادند تا از قیام فرزندان ایشان جلوگیری کنند و باید توجه کرد که تمامی تهمت هایی که در تاریخ اسلام به این امام زده شده بی‌اساس است ولی به دلیل دستگاه تبلیغاتی گسترده بنی امیه و بنی عباس متأسفانه بعضی از رجال شیعه نیز این شایعات را باور کرده اند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه حضرت رسول(ص) امام حسن(ع) را نور دیده خود عنوان کرده و به شدت به ایشان عشق می ورزیدند و امام حسن(ع) از همان دوران کودکی در کنار پیامبر(ص) حضور داشته و تحت تعلیمات ایشان بودند، یادآور شد: تمامی تهمت هایی که به امام حسن(ع) می‌زنند بی‌پایه و اساس بوده و سند آن‌ها بسیار ضعیف است حتی روایت هایی که در کتب شیعه در این زمینه بیان شده است دارای سند متقنی نبوده و سند آن‌ها به شدت ضعیف است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات