۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۶۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

مظلومیت بخش فرهنگی در بودجه‌بندی کشور/ فرهنگ زیربنای حل مشکلات سیاسی و اجتماعی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای همه مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، افزود: با وجود این متأسفانه بخش فرهنگ در بودجه‌بندی کشور مظلوم واقع شده است.
حجت الاسلام خادمی- دیدار با آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری که به مناسبت اول تیرماه، سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد، با اشاره به وظایف و رسالت‌های این نهاد، اظهار کرد: در طول این سال‌ها سازمان تبلیغات اسلامی نقش مهمی در ترویج ارزش‌های دینی در جامعه داشته است.

 

وی افزود: امروز سازمان تبلیغات اسلامی با دهه 60 تفاوت جدی داشته و نقش گسترده‌‌تری در زمینه‌‌های مختلف ایفا می‌کند به‌گونه‌ای که امروز سازمان تبلیغات اسلامی از طریق حوزه هنری در بخش نشر کتاب، سینما و سایر عرصه‌ها فعالیت‌های چشمگیری دارد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه نهاد تبلیغات اسلامی درزمینهٔ جلوگیری از آسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و معضلات موجود در این بخش هم فعالیت می‌کند، ادامه داد: در بخش رسانه‌ای نیز این سازمان به صورت تخصصی برای خبررسانی در حوزه دینی و معنوی اقدام کرده است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: علاوه بر این سازمان تبلیغات در بخش نشر کتب دینی که متأسفانه در کشور توجه کمتری به آن شده، نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته و دارد.

 

وی اظهار کرد: افزون بر مؤسسات وابسته سازمان تبلیغات اسلامی، این نهاد مأموریت‌های پیوسته‌ای دارد که در این رابطه با شاخص‌های معینی ایفای نقش می‌کند به‌گونه‌ای که در ابتدای سال این شاخص‌ها با عدد و رقم ابلاغ شده و در پایان سال ارزیابی می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام خادمی اعزام مبلغان دینی، ساماندهی مداحان، رسیدگی به تشکل‌های مذهبی و فعالیت‌های قرآنی را برخی از برنامه‌های شاخص تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ذکر کرد و افزود: در این راستا به عنوان نمونه در ماه رمضان امسال برگزاری 513 جلسه قرآنی برنامه‌ریزی شده که در کنار این تعداد محفل قرآنی، جلسات خانگی قرآن نیز دایر شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به محدودیت‌ها و کمبودهای منابع مالی و اعتباری در حوزه فرهنگ ازجمله در سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: باید بپذیریم که فرهنگ در کشور در بخش بودجه‌بندی مظلوم واقع شده است.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه همیشه منابع مالی اندکی به حوزه فرهنگ اختصاص می‌یابد، اضافه کرد: اگر به حوزه فرهنگ توجه کافی شود مشکلات همه بخش‌ها مرتفع خواهد شد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی با اشاره به اینکه کلید حل همه مسائل و مشکلات در بخش فرهنگ است، افزود: اگر فرهنگ جامعه ما ارتقا یافته و اصلاح شود بدون شک مشکلات بخش‌های اجتماعی و اقتصادی ما نیز مرتفع می‌شود.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای همه مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، گفت: اگر در بخش فرهنگ به درستی فعالیت شده و توجه دولت‌ها نیز به این مسأله در بخش بودجه‌بندی بیشتر شود بدون شک تأثیر این توجه در سایر بخش‌ها نمایان خواهد شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات