۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۳۳۶۷۷
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

مخالف هنر و موسیقی در چارچوب قواعد نیستم/ با حرام و اختلاط زن و مرد مخالفم

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه برای چندمین بار اعلام می‌کنم که مخالف هنر و موسیقی در چارچوب قواعد نیستم، گفت: با اختلاط دختر و پسر که به شکل حرام در کنسرت‌ها اتفاق می‌افتد مخالف هستم و ایراد من به این نوع کنسرت‌ها است.
حسینی همدانی

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز و تعدادی از کارکنان این سازمان که به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان در دفتر امام‌جمعه برگزار شد با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه با فضلیت و پربرکتی است که باید از این ماه استفاده کامل برده شود.

 

وی با بیان اینکه استان البرز از ظرفیت‌های متعددی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی برخوردار است، افزود: در هر زمینه‌ای که در استان ورود کردیم مشاهده شد که میزان توانایی‌ها سطح بالایی داشته و لازم است که از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه استان البرز نیاز به تهیه بانک اطلاعاتی و سند آمایش فرهنگی دارد، بیان کرد: سند آمایش استان در زمینه‌های فرهنگی نیازمند تهیه است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز  با بیان اینکه لازم است که بانک اطلاعاتی برای مراکزی مانند مساجد، هئیات مذهبی، مراکز فرهنگی و هنری تهیه شود، عنوان کرد: متاسفانه میزان توزیع و نحوه ساخت مراکز فرهنگی و هنری در البرز به اندازه یکسان و میزان نیاز نیست و در برخی خیابان‌ها مانند رجایی‌شهر با این وسعت مراکز فرهنگی، هنری و حتی پایگاه بسیج نیست و لازم است در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه لازم است تمام ظرفیت‌ها به صورت واحد برای پیشبرد یک کار متمرکز شده و از هرگونه موازی‌کاری در حوزه فرهنگ جلوگیری شود، گفت: یکی از اقداماتی که از بدو ورود به استان پیگیری کردم توجه به موضوع پژوهش و لزوم توجه به این موضوع در حوزه‌های علمیه در استان البرز بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه پژوهش در حوزه‌های علمیه البرز رشد قابل توجهی داشته و از صفر به حدود 400 پژوهش در حال حاضر رسیده است، تصریح کرد: در مورد موضوع اعتکاف نیز باید برنامه‌ریزی‌هایی در مورد افزایش و ترویج به گرایش بیشتر به این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

 

امام جمعه کرج با بیان اینکه مشکلات و کمبود بودجه همیشه وجود دارد و این موضوع نباید به موضوعی برای جلوگیری از رشد اقدامات فرهنگی در استان مبدل شود، گفت: در مورد مسائل قرآنی نیز باید اهتمام لازم وجود داشته باشد و لازم است که در زمینه فعالیت‌های قرآنی پرهیز از هرگونه اقدام مشابه در دستور کار قرار گیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه لازم است ظرفیت‌های استان در زمینه شاعران آئینی مورد توجه قرار گرفته و جشنواره و یا همایشی با حضور شاعران آئینی کل کشور برای بروز در این استان تشکیل شود، گفت: موضوع هولوکاست نیز که یکی از موضوعات مهم است باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه پیگیری موضوع هولوکاست از برنامه‌های انقلاب است و باید مورد توجه باشد، تاکید کرد: برگزاری جشنواره کاریکاتور در کشور علیرغم مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها اقدام مناسبی بود که این موضوع باید به یک گفتمان تبدیل شود چون کاریکاتور ابزار مناسبی برای رساندن پیام به گوش مخاطب است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه برای چندمین بار اعلام می‌کنم که مخالف هنر و موسیقی در چارچوب قواعد نیستم و اینکه برخی اعلام می‌کنند من با موسیقی و شادی مخالفم باید نزد خدا پاسخگو باشند، تاکید کرد: با موسیقی مخالفتی ندارم ولی با موسیقی که ترویج حرام کند، مخالف هستم و در مقابل آن می‌ایستم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی با بیان اینکه با اختلاط دختر و پسر که به شکل حرام در کنسرت‌ها اتفاق می‌افتد مخالف هستم و ایراد من به این نوع کنسرت‌ها است، گفت: دلیل مقاومت من در برابر این کنسرت‌ها ایستادن در مقابل حرام است./922/101/ب3

ارسال نظرات