۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۳۳۶۸۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

دل های جامعه دانشگاهی و دانشجویی ما طالب معارف الهی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این که دل های جامعه دانشگاهی و دانشجویی ما طالب معارف الهی است، گفت: باید رابطه قلبی با جامعه دانشگاهی ایجاد کنیم تا اثرگذاری برنامه‌هایمان افزایش پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در نشست رؤسای دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین که در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، گفت: دل های جامعه دانشگاهی و دانشجویی ما طالب معارف الهی هستند و آن‌هایی که لجاجت می‌ورزند و علاقه ای به این معانی ندارند بسیار اندک هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش دانشجویان در جامعه، ابراز کرد: باید رابطه قلبی با جامعه دانشگاهی ایجاد کنیم تا اثرگذاری برنامه‌هایمان افزایش پیدا کند.

 

آموختن معانی دینی در دانشگاه‌ها

خطیب جمعه در استان افزود: از خداوند بخواهیم که به ما شرح صدر بدهد تا امر الهی را احیا کنیم و بتوانیم بیش از پیش فضای دانشگاه و جامعه را با معانی دینی و الهی آشنا کنیم.

 

این کارشناس حوزوی با توجه به اهمیت تأثیر دینی و معنوی در دانشگاه‌ها، بیان کرد: درست است که با دست خالی برخی از کارها پیش نمی‌رود اما تأثیر دینی و معنوی نهاد در دانشگاه‌ها باید به اندازه ایمان، عقیده و یافته‌های معنوی و الهی که خداوند به این مجموعه عنایت کرده است، باشد.

 

عدم وجود منابع مالی در دانشگاه‌ها

وی تأکید کرد: نباید نگاه مبلغان این گونه باشد که کارهای تبلیغ بدون وجود منابع مالی امکان‌پذیر نیست و نباید این شاخصه، در ورود به کار تبلیغ محور قرار گیرد.

 

این کارشناس فرهنگی در ادامه به نکته‌ای در امر تبلیغ و در فضای دانشگاهی اشاره کرد و افزود: امروز که در سایه ولایت و امامت در زمان غیبت زندگی می‌کنیم این را بیشتر حس می‌کنیم که چرا خداوند به پیامبر (ص) فرمود: ای پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملاً به مردم برسان و اگر نکنی، رسالت او را انجام نداده‌ای.

 

وی ادامه داد: باید تکیه مجموعه نهاد بر چیزهایی باشد که خدای متعال به ما عنایت کرده و آن ایمان و عقیده است، این شاخصه‌ها همان چیزی است که در حیطه طلبگی ما وجود دارد.

 

ثروت نمی‌تواند معیاری برای موفقیت در تبلیغ قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه ثروت نمی‌تواند معیاری برای موفقیت در تبلیغ قرار گیرد،اضافه کرد: اگر تنها تکیه‌مان برای انجام کارها پول و منابع مالی باشد، کارهای‌مان پیش نخواهد رفت و با چنین رویکردی اثربخش نخواهیم بود.

 

این کارشناس اخلاق عنوان کرد: معمولاً زمانی که امر ولایت و امامت را با جدیت دنبال کنیم، به همان اندازه با دست اندازها مواجه می‌شویم اما خداوند هم وعده کرده است که راه ها را هموار می‌کند و امام خمینی (ره) هم که برای احیای امر ولایت و امامت به میدان آمد، خداوند مسیر او را هموار کرد.

 

رییس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین گفت: امروز با توجه به تحولات منطقه و جنگ افروزی استکبار جهانی، به خوبی درک می‌کنیم که اگر همه فعالیت‌های تبلیغی و دین‌مان بدون ایجاد ارتباط و اتصال بین مردم و ولی امرشان صورت نگیرد، با شکست مواجه خواهیم شد.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که باید همواره از خدای متعال بخواهیم که به ما شرح صدر بدهد، اشاره کرد: حمایت برادرانه و همراهی همه با هم از مصادیق بهره‌مندی از شرح صدر است و برای رسیدن به اهدافمان باید همواره از خدای متعال بخواهیم که کارها را آسان کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: این ولایت و امامت است که ما را به این جا رسانده و کشور ما را به امن ترین کشور منطقه تبدیل کرده است با وجود این که تمام شرارت‌ها و جنگ‌هایی که در منطقه به وجود می‌آورند برای بر هم زدن امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

  

وی در پایان گفت: اگر کشورهای عراق، یمن، لبنان و سوریه به ثبات نسبی در امنیت رسیده‌اند به برکت جمهوری اسلامی است و این مهم به خاطر وجود سایه ولایت و امامتی است که خداوند در کشور ما گسترده است./853/203/ب2

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات