۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۴۳۳۶۹۹
حجت‌الاسلام میردامادیان:

مذاکره و سازش با کفار مصداق بی‌تقوایی است

سخنران مسجد مقدس جمکران با بیان این‌‌که برائت از مشرکان جزو مصادیق تقوا است، گفت: اگر کسی حتی راضی به زنده بودن دشمنان اهل بیت(ع) باشد، به اسلام و اهل بیت(ع) خیانت کرده است؛ چراکه در برائت از مشرکان، مذاکره و سازش با کفار اشتباه است.
حجت الاسلام سید احمد میردامادیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد میردامادیان امروز در سخنرانی بعد از نماز ظهر در مسجد مقدس جمکران گفت: امروز مصادف با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، نخستین فرزند امیرمؤمنان(ع) است؛ این روز، روز پر برکتی است.

 

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: همچنین هفدهم رمضان، سالگرد تأسیس مسجد مقدس جمکران به دستور امام زمان(عج) است و باید قدر این مسجدی که در آن هستیم را بدانیم.

 

وی بیان داشت: از امام علی(ع) روایت شده که به مسجدی در نزدیکی قم و در کنار کوه اشاره می کنند و می فرمایند که خاک آن مسجد، خاکی مقدس و قطعه ای از خانه کعبه است؛ همچنین روایتی دارد که امام زمان(عج) از مسجد مقدس جمکران سپاهی را برای قیام آماده می کنند.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: قم از این منظر قم نامیده شد که در روایات آمده که مردمی از قم در زمان ظهور حضرت حجت(عج) با ایشان قیام می کنند؛ کسی که در مسجد مقدس جمکران نماز بخواند، گویا در خانه خداوند متعال نماز خوانده است.

 

حجت الاسلام میردامادیان گفت: درباره مسجد مقدس جمکران شبهاتی مطرح می شود و قصد دارند که عظمت این مکان مقدس را کمرنگ کنند و دشمنان می دانند که این مکان مقدس، محل امید است؛ رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و بزرگان به این مسجد می آیند و از حضرت حجت(عج) استعانت می جویند.

 

وی ابراز داشت: در روایتی است که پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در مسجد نشسته بودند و پیرمردی وارد شد و از امیرمؤمنان(ع) سؤالاتی پرسید و پاسخ های خود را دریافت کرد و از مسجد بیرون رفت؛ امام علی(ع) از افرادی که در مسجد بودند پرسیدند که آیا ایشان را می شناختید؟ آن ها پاسخ منفی دادند و در ادامه حضرت فرمودند که ایشان، حضرت خضر(ع) بودند.

 

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: حضرت خضر(ع) سه سوال پرسیده بودند و نخستین سوال این بود که چه اتفاقی می افتد که گاهی انسان مطلبی از ذهنش فراموش می شود؛ امام علی(ع) به امام حسن(ع) فرمودند که شما جواب ایشان را بدهید؛ امام حسن(ع) فرمودند که گاهی اوقات پرده ای در قلب و ذهن انسان قرار می گیرد که مانع به یاد آمدن برخی مطالب می شود و برای این که این پرده برطرف شود، ذکری باید گفته شود که آن ذکر، «صلوات بر محمد و آل محمد» است.

 

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: نعمت محبت و ولایت امام حسن(ع) نعمت عظیمی است و خداوند متعال به شکرانه وجود امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، 7 رکعت به نمازهای یومیه که در ابتدا 10 رکعت بود، افزودند.

 

وی ادامه داد: کسانی که می خواهند به سعادت برسند و رضایت خداوند متعال را داشته باشند، باید اهل تقوا باشند و در زندگی از ارتکاب به گناه پرهیز کنند؛ افضل اعمال در ماه مبارک رمضان، تقوا و دوری از گناه است؛ هدف از روزه گرفتن نیز تحقق همین امر مهم است.

 

حجت الاسلام میردامادیان تصریح کرد: یکی از مصادیق تقوا، برائت از مشرکان است؛ برائت از مشرکان بسیار مهم بوده و اگر کسی حتی راضی به زنده بودن دشمنان اهل بیت(ع) باشد، به اسلام و اهل بیت(ع) خیانت کرده است؛ در برائت از مشرکان، مذاکره و سازش با کفار اشتباه است.

 

سخنران مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: در روایتی آمده که اگر گناهان مسلمانان نبود، می توانستند امام زمان(عج) را مشاهده کنند و در واقع این گناهان است که بر چشم های ما پرده گذاشته است؛ به پیامبر خدا(ص) و اسلام اعتقاد و اطمینان حقیقی داشته باشیم تا زندگی ما پر از نور شود./840/پ202/ی

ارسال نظرات