۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۳۳۷۱۴
آیت‌الله نعیم آبادی:

شبکه تبلیغ در راستای تبیین فرهنگ کار در جامعه تلاش کند

امام جمعه بندرعباس گفت: شبکه تبلیغ باید در راستای تبیین فرهنگ کار در جامعه تلاش کند، چرا که تحقق این امر مهم سهم بسزایی در رونق اقتصادی کشور و استان دارد.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس بعد از ظهر امروز در دیدار کارکنان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: مقام معظم رهبری سالهاست که عنوان اقتصاد مقاومتی را برای نامگذاری سال انتخاب کرده اند بیان دو کلمه اقدام و عمل نشانه اهمیت این موضوع مهم است.

 

وی در ادامه با اشاره به وظیفه مهم شبکه تبلیغ و دستگاه های ذیربط در خصوص تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی افزود: مبلغان باید به موضوع کار که زیربنای اقتصاد هر کشور است توجه ویژه داشته باشند.

 

امام جمعه بندرعباس گفت: شبکه تبلیغ باید در راستای تبیین فرهنگ کار در جامعه تلاش کنند، چرا که تحقق این امر مهم سهم بسزایی در رونق اقتصادی کشور و استان دارد.

 

آیت الله نعیم آبادی، با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باید کارهای بدون متولی حوزه فرهنگی را شناسایی و ساماندهی کند تصریح‌ کرد: این اداره کل باید بیش از پیش برای به فعل درآوردن فعالیت های نیمه تمام فرهنگی تلاش کند.

 

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در کشور بیان کرد: با استفاده صحیح از منابع و ذخائر موجود در استان و نهادینه کردن فرهنگ کار در جامعه زمینه اشتغال فراهم می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: با توجه به ظرفیت های مناسب در کشور و استان هرمزگان می توان در کشور ایران با سرمایه اندک بیشترین ثروت را به دست آورد.

 

امام جمعه بندرعباس با انتقاد از اینکه برخی جوانان کار را تنها به میز و کار در ادارات خلاصه می کنند تصریح کرد: تا زمانی که فرهنگ کار به خوبی در کشور تبیین و نهادینه نشود مشکل اشتغال حل نمی شود.

 

آیت الله نعیم آبادی، قاچاق کالا در هرمزگان را معضلی بزرگ برای استان دانست و ابراز داشت: نبود کالا یا کمبود آن سبب ایجاد پدیده شوم قاچاق شده و با ایجاد این معضل باید شاهد مرگ کار در کشور باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مبلغان و روحانیان باید به کارهای بدون متولی بپردازند گفت: مبلغان و روحانیان باید فعالیت های فرهنگی را رصد و شناسایی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان، مبارزه با نژاد پرستی و اختلافات طبقاتی، بیان احکام شرعی، تبیین فرهنگ پرداخت خمس و زکات را از جمله وظایف مبلغان دانست./202/851/ب1

ارسال نظرات