۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۴۳۳۷۳۵
کارشناس مذهبی:

بسیج کردن افکار به سوی قرآن یک وظیفه است

کارشناس قرآن و حدیث با بیان این‌که بسیج کردن افکار به سوی قرآن یک وظیفه است، گفت: این کار سبب یادآوری مجدد قرآن برای خانواده‌ها می‌شود و آن‌‌ها را به سوی فهم بیشتر قرآن حرکت می‌دهد.
مشاوره حوزوی

محمد اصغر نژاد کارشناس قرآن و حدیث در گفت‌وگو با خبرنگار رسا با اشاره به شعار فهم قرآنی بیست و چهارمین نمایشگاه بین اللملی قرآن کریم اظهار داشت: شعار سازی به عنوان بلند کردن یکی از اهداف است که یک مجوعه به دنبال آن هستند.

 

وی ادامه داد: در باب شعار سازی این هنر رهبر معظم انقلاب است که هر سال هوشمندانه یک شعار را برای کشور انتخاب می‌کنند و هرکدام از این شعارها زمینه‌ای است برای پررنگ کردن یک موضوع است.

 

اصغر نژاد با بیان اینکه بسیج کردن افکار به سوی قرآن یک وظیفه است خاطرنشان کرد: این کار سبب یادآوری مجدد قرآن برای خانواده‌ها می‌شود و آنها را به سوی فهم بیشتر قرآن حرکت می‌دهد؛ این عمل از سوی دیگر ایجاد هدف را در زندگی خانواده‌ها برای روز، ماه و سال فراهم می‌کند.

 

کارشناس علوم قرآن و حدیث با اشاره به اینکه هرکس در حد توان و ابزار خود باید با موضعل روزه‌خواری مبارزه کند یادآور شد: آنچه از سوی مسؤولان بیان می‌شود نباید در آمار و ارقام باشد زیرا ما در حوزه فرهنگ بیشتر به دنبال عمل هستیم زیرا فرهنگ از نظر تاثیر پذیری نقش مهمی دارد.

 

وی افزود: در راستای تفاوت مشاوره حوزوی با غیر حوزوی باید گفت که کسی که حدود بیست سال با دین و اصل فعالیت آن آشنا بوده است و می‌خواهد با تکنیک دینی مردم را ارشاد کند خیلی تاثیر‌پذیری بیشتری خواهد داشت، مشاوره یک روش و تکنیک است که باید بومی سازی شود به نحوی که با فرهنگ دینی کشور ما همگانی داشته باشد.

 

اصغرنژاد در پایان گفت: بیشترین مباحثی که مردم ما در غرفه مشاوره حوزوی مورد سوال قرار می‌دهند موضوع شبهات قرآنی، سوالات شرعی و دینی، موضوعات اعتقادی، عصمت انبیا و وهابیت است./302/816/ب1

ارسال نظرات