۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۳۳۷۴۷
امام جمعه بستان آباد:

اصلاح الگوی مصرف یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه با وجود فرهنگ غنی اسلامی اسراف تأسف بار است، گفت: اصلاح الگوی مصرف یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

حجت‌الاسلام‌ سید رضا رضوی، امام‌جمعه بستان‌آباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به‌ضرورت رعایت تقوا در جامعه اسلامی، گفت: تقوا معیار و مؤلفه‌ اصلی اسلامی بودن یا نبودن یک جامعه است، درصد عظیمی از دستورات اسلام ناب، در حوزه‌ اجتماعی است و نباید دین را محدود به عبادات فردی دانست.

 

وی با اشاره به تأکید اسلام برای رعایت حقوق همسایگان، افزود: یکی از مهم‌ترین دستورات اسلام، دستور به رعایت حقوق همسایگان است به‌طوری‌که در روایات اصیل ما واردشده است، حضرت رسول اکرم به‌قدری به رعایت حقوق همسایگان دستور می‌داد که علی (ع) می‌فرماید گمان بردیم که همسایه نیز در ارث حقی دارد.

 

امام‌جمعه بستان‌آباد با اشاره به نفوذ فرهنگ غربی در ابعاد مختلف اجتماعی، افزود: متأسفانه فرهنگ غربی در برخی موارد وارد حوزه اجتماعی فرهنگی ما شده و مردم در فضای شهرنشینی از همسایگان خود بی‌خبر هستند، فرهنگی مبتذل غرب بانفوذ خود در جوامع اسلامی سبب نابودی بسیاری از ارزش‌های اسلامی خواهد شد.

 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، فرهنگ اسلامی را در این حوزه کارساز دانست و خاطرنشان کرد: وجود مشکلات اقتصادی طبیعی است اما عمل نکردن به نسخه‌ی اقتصاد مقاومتی که راه‌حل مشکلات اقتصادی است جای تعجب دارد و بایستی مسؤولان امر تمام تلاش خود را برای اجرای انتظارات مقام معظم رهبری انجام دهند.

 

حجت‌الاسلام رضوی بابیان اینکه فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی باید در جامعه نهادینه شود و اسراف باید به یک ضد ارزش مبدل گردد، افزود: یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و مورد سفارش دین اسلام نیز تصحیح الگوی مصرف و صرفه‌جویی است، پرهیز از اسراف باید در بین مردم کشور نهادینه شود.

 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مسائل اقتصادی است، افزود: خوشبختانه با داشتن ظرفیت‌های بالا در کشور و تلاش جهادی مسؤولان و همراهی مردم می‌توان بسترهای توسعه اقتصادی را فراهم کرد و اجازه نداد که کشور و مردم در مشکلات اقتصادی دچار آسیب گردند.

 

امام‌جمعه بستان‌آباد بابیان اینکه عمده اهداف اصلی دشمن آسیب زدن به توانمندی‌های دینی، علمی و اقتصادی است، گفت: اگر نتوانیم بنیه‌های دینی و اقتصادی و علمی را در کشور استحکام‌ بخشیم به‌یقین دچار ضرر و زیان خواهیم شد، جای تأسف دارد که باوجود آموزه‌های ناب اسلامی، کشور ما اسراف‌کار تریم کشور جهان باشد.

 

وی حضور باشکوه در مساجد و نمازهای جمعه و جماعت را بهترین وسیله برای مقابله با انواع تهاجم فرهنگی دشمن عنوان کرد و افزود: دشمن امروز جوانان را در سرخط حملات خود قرار داده است، جوان آسیب‌پذیرتر است، ازاین‌رو در فرهنگ‌سازی نیز باید نسل جوان را موردتوجه جدی قرارداد.

 

حجت‌الاسلام رضوی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در کمک‌رسانی به روستائیان و حل مشکلات آن‌ها گفت: دولت با اولویت‌بندی مشکلات موجود در روستاها نسبت به حل آن‌ها اقدام کند، روستاها دارای ظرفیتی عظیم در حوزه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی هستند که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان به اهداف بلندی دست‌یافت.

 

وی از مردم خواست با موضع‌گیری انقلابی در برابر هر نوع عمل مخالف با شریعت اسلام، وظیفه‌ دینی خود را در مطالبه از مسؤولان نهادهای مختلف به انجام برسانند، متأسفانه برخی از مسؤولان که به اسم دین و دیانت بر سرکار هستند کارهای انجام می‌دهند که آبروی دین و دین‌داری را می‌برد./302/854/ب1

ارسال نظرات