۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۳۳۷۵۰
کارشناس قرآنی:

اطلاع رسانی نمایشگاه قرآن امسال هم ضعیف عمل کرد

کارشناس قرآنی گفت: اطلاع رسانی نمایشگاه قرآن امسال هم ضعیف عمل کرد و با وجود گذشت 24 سال از زمان نمایشگاه قرآن شاهد هستیم هر سال اطلاع رسانی مناسبی وجود ندارد.
حجت الاسلام اکبر قنبری مدیر غرفه "مرکز فرهنگ و معارف قرآن"

حجت الاسلام اکبر قنبری کارشناس قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار رسا، با اشاره به شعار فهم قرآنی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن اظهار داشت: متاسفانه امسال هم  انتخاب شعار فقط جنبه صوری داشت و اصلا به جنبه عملی آن اقدام نشد.

 

وی ادامه داد: غرفه تبلیغات مرکز فرهنگ و معارف قرآن در راستای این شعار فعالیت هایی کلی دارد زیرا کل برنامه‌های این موسسه محتوایی است، به همین منظور کل برنامه‌های مجموعه ما چه به صورت کتاب و چه به صورت مطالعات موضوعی همگی در چارچوب فهم قرآن است.

 

کارشناس قرآن با بیان اینکه در نمایشگاه امسال مسؤولان به دنبال محتوا نیستند خاطرنشان کرد: مسؤولان در نمایشگاه قرآن نشان دادند که شعار فهم قرآنی زیاد برای آنها مهم نبوده و از مسؤولان گرفته تا غرفه‌داران به این شعار توجهی نداشتند.

 

حجت الاسلام قنبری با اشاره به اینکه سیاست مسؤولان در دو سال گذشته مبنی بر اطلاع رسانی دقیق نیست ابراز داشت: با وجود گذشت 24 سال از زمان نمایشگاه قرآن شاهد هستیم هر سال اطلاع رسانی مناسبی وجود ندارد، این در حالی است که می‌توان با طراحی یک نرم افزار لیست تمام مسؤولان در نمایشگاه قرآن نشان دادند که شعار فهم قرآنی زیاد برای آنها مهم نبوده و از مسؤولان گرفته تا غرفه‌داران به این شعار توجهی نداشتند.

 

وی افزود: در زمینه فرهنگ روزه‌خواری دفتر تبلیغات طرح اعزام مبلغان را دارد که در زمینه موضوعات جدید روزه‌داری فعالیت می‌کنند، به همین منظور کتابچه ره توشه راهیان نور که شامل موضوعات مهم برای مبلغان است در اختیار مبلغان قرار داده تا بتوانند با آشنایی نسبت به مسائل روز جامعه مردم را ارشاد کنند.

 

حجت الاسلام قنبری در پایان گفت: در شب پنج شنبه مراسم رونمایی از پرسمان قرآنی و همچنین رونمایی از آثار مکتوب مرکز فرهنگ و معارف قرآن را بعد از افطار خواهیم داشت، در آخر باید متذکر شد که تبلیغات نمایشگاه قرآن در سطح پایینی بوده است و امیدواریم در سال‌های آتی بهبود پیدا کند./302/816/ب1              

ارسال نظرات