۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۴۳۳۷۷۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نماز جمعه برای جهت‌دهی و افشاگری چهره منافقان است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سم‌پاشی علیه نماز جمعه و خطبه‌های نماز جمعه بسیار است، گفت: کسانی که علیه نماز جمعه و خطبه‌ها سم‌پاشی می‌کنند به ضرر آن‌ها است چراکه نماز جمعه برای جهت‌دهی و افشاگری چهره منافق و ترسیم راه آن‌ها است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه سه شنبه، یک تیرماه، در دومین نشست دبیران اقامه نماز این استان که به صرف افطاری و به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه جایگاه و منزلت نماز جمعه بر همه آشکار است، اظهار داشت: خداوند همه مؤمنان را مؤظف کرده در نماز جمعه شرکت کنند تا جامعه اسلامی و نظام اسلامی به هم گره بخورد.

 

امام جمعه شهرکرد نماز جمعه را یک ریسمان محکم بین جامعه اسلامی و نظام اسلامی دانست و افزود: به یقین حضور مؤمنان در نماز جمعه پیوند بین جامعه و نظام اسلامی را مستحکم‌تر می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سم‌پاشی علیه نماز جمعه و خطبه‌های نماز جمعه بسیار است، تصریح کرد: کسانی که علیه نماز جمعه و خطبه‌ها سم‌پاشی می‌کنند به ضرر آن‌ها است چراکه نماز جمعه برای جهت‌دهی و افشاگری چهره منافق و ترسیم راه آن‌ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به وظایف خطیب جمعه خاطرنشان کرد: خطیب جمعه موظف است آنچه به مصلحت نظام، دین و سیاست است را بیان کند در غیر این صورت بالاترین خیانت را مرتکب شده است.

 

وی با بیان اینکه برخی‌ها در جامعه اسلامی همراه نظام نیستند، گفت: امیدوارم کسی در این جامعه و نظام فریب حرف منافقان را نخورد چرا که فریب خوردن افراد سبب بی بصیرتی آن ها می شود و این بسیار خطرناک است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: باید زمینه حضور همه جانبه جوانان پرنشاط و خلاق را در نماز جمعه و برنامه های ستاد نماز جمعه فراهم آوریم و در یک کلام کارها را به آنها بسپاریم و تنها در این صورت است که می توانیم خود را نشان دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری دین را خیمه و نماز را ستون آن عنوان کرد و ادامه داد: هر کس در استحکام ستون دین تلاش کند خیمه که همان دین است مستحکم‌تر و گسترده‌تر می‌شود.

 

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری اجلاس استانی نماز اظهار داشت: برخی از دستگاه‌های اجرایی تاکنون نظارت و ارزیابی دستگاه مربوطه را در اختیار ستاد اقامه نماز قرار نداده‌اند که باید به این حوزه بیشتر توجه کنند.

 

وی با اشاره به داوری اجلاس استانی نماز افزود: داوری آثار اجلاس استانی نماز از سوی مسؤولان دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

 

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری نماز جمعه تصریح کرد: ستاد اقامه نماز آمادگی دارد با فعالان و رابطان حوزه نماز در برگزار نماز جمعه همکاری کند.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در برگزاری نماز جمعه و تبلیغات مورد نیاز با ستاد اقامه نماز استان همکاری کنند، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی که قرار است قبل از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی کنند باید روابط عمومی‌ آن دستگاه با مسوولان اجرایی نماز جمعه هماهنگی کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «بیان» گفت: مسابقه بیان، جمعه هر هفته با طرح 15 سؤال از خبطه‌های نماز جمعه مرکز استان برگزار می شود و در پایان به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود./202/9457/ب1

ارسال نظرات