۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۳۳۸۰۸
درس هایی از قرآن(۱۴)

ضرورت هوشیاری نسبت به کاهش فرزند آوری و ضربه به نسل شیعه

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر هوشیاری نسبت به تبلیغات کاهش فرزند آوری و ضربه به نسل شیعه، گفت: کاهش نسل در کشورهای غیر ایرانی همراه با ارائه دو نوع دارو تبلیغ شد، اما برای جمهوری اسلامی جهت محقق ساختن کاهش نسل و ضربه به شیعه 18 نوع دارو تولید کردند.
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در برنامه درس هایی از قرآن کریم در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: هر امامی با پیروانش عهدی دارد که بهترین نوع وفای به این عهد زیارت است، زیارت تأیید عملی ائمه اطهار(ع) و به منزله قبول داشتن خط فکری، عملی، راه و سیره آنان است.

 

تقویت روحیه مظلوم یابی و ظالم کوبی

وی با بیان این که زیارت تقویت روحیه مظلوم یابی است، تصریح کرد: با زیارت امام حسین(ع) ابراز می کنیم اگر چه مظلومانه شهید شدی اما پس از هزار و 400 ما به زیارت تو می آییم و نمی گذاریم مظلوم بمانی در واقع روح مظلوم یابی و روح ظالم کوبی را در خود زنده و تقویت می کنیم.

 

مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: راهپیمایی میلیونی در اربعین حسینی هشداری به ستمگران است که بدانند با کشتن سیدالشهدا(ع) همه چیز برای ما تمام شده نیست.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از برکات زیارت شناسایی همفکران خود و تقویت برائت و ولایت است.

 

وی با اشاره به آداب زیارت عنوان کرد: داشتن معرفت، موّدت، نیت الهی داشتن، غسل کردن، داشتن خشوع، رعایت حال فرزندان هنگام زیارت، ترجیح نماز واجب بر زیارت از جمله آداب زیارت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: باید نسبت به صاحب زیارت معرفت و شناخت داشت و بدانیم که ائمه اطهار از اعمال و افکار ما بی خبر نیستند، امامان ما را می شناسند و در لحظه های حساس ما یاری را یاری می کنند.

 

وی با اشاره به داشتن موّدت متذکر شد: برخی از شیعیان آنقدر امام را دوست ندارند که نام آن ها روی فرزندانشان بگذارند، طبق احادیث نام گذاری فرزند به نام اهل بیت در قیامت برای ما مفید است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: در ایران سه هزار روستا به نام علی آباد داریم، از این موضوعات نباید ساده گذشت مشخص می شود ایران کشوری شیعه نشین است.

 

18نوع داروی کاهش نسل

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: برای کنترل نسل و تنظیم خانواده با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در کشورهایی غیر از ایران تبلیغ هم شد با این تفاوت که برای جلوگیری تولید نسل در آن کشورها دونمونه دارویی تجویز کردند اما برای جمهوری اسلامی 18 نوع دارو در این زمینه فرستادند.

 

وی تصریح کرد: اگر ریگی در کفش دشمن نباشد چرا برای ایران 18 نوع و برای کشورهای دیگر دو نوع داروی پیشگیری از فرزندآوری پیشنهاد داد بنابراین ما باید هوشیار باشیم که برای کم نشدن نسل شیعه نباید به این تبلیغات و راه حل ها توجه کرد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: حرف هایی که در این راستا زده می شود هیچ گونه دلیل منطقی و علمی برای آن ندارند چنان که برخی داشتن فرزند کمتر را عاملی برای تربیت بهتر و توجه بیشتر به آنان می دانند.

 

وی با اشاره به این که برخی گمان و مطرح می کنند که از عهده هزینه های فرزند زیاد بر نمی آیند، تصریح کرد: این طرز فکر بیانگر وجود مشکل ایمانی و دینی در ما است یعنی خداوند فقط قادر به تأمین هزینه دو فرزند است و دادن رزق فرزند بیشتر از حیطه قدرت خداوند است.

 

ضربه به نسل شیعه

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: آن ها داروهای کاهش نسل تولید می کنند که با استفاده از آن ها نسل ایران ضربه خورد، مشکل کسی که مانع فرزندآوری می شود در اعتقادات و نبود اعتماد به خداوند تبارک و تعالی است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: به مسائلی از جمله حوادث طبیعی چون زلزله و سیل توجه نمی کنیم و اینکه گاهی هزینه و مخارج یک فرزند بیش از چندین فرزند می شود، طور مثال تک فرزندی که دائم بیمار است مخارج درمان و دارویی بالایی دارد.

 

وی افزود: اگر واقعا یکی از دلایل کاهش نسل دغدغه تربیت است، ماهواره نداشته باشید و اجازه تماشای هر گونه برنامه شرقی و غربی به فرزندان ندهید، سپس تربیت را بهانه تولید نسل کنید همچنین در نظر داشته باشید که لقمه حرام تربیت فرزند را مشکل ساز می کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با این تلنگر که خود پدر و مادر در زمینه تربیت فزند تا چه اندازه مطالعه دارند، بیان کرد: اگر به جای بردن گل برای کسی که تازه مادر شده است، کتاب تربیت فرزند به هدیه دهیم ارزشمندتر است.

 

گفتنی است، ویژه برنامه درس هایی از قرآن کریمِ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ویژه ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22:30 در صحن جامع  حرم مطهررضوی برگزار می شود./201/1308/ب1

ارسال نظرات