۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۴۳۳۸۱۹
امام جمعه دورود مطرح کرد؛

ضرورت ورود پر رنگ تر صدا و سیما برای مبارزه با مواد مخدر

امام جمعه دورود با اشاره به نقش مؤثر صدا و سیما و اثرگذاری آن در هر زمینه ای، گفت: تاکنون صدا و سیما در هر زمینه ای ورود پیدا کرده است موفق بوده و برای پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از آسیب های آن در جامعه باید فعالیتی پر رنگ تر داشته باشد.
امام جمعه دورود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام رضا حقیان، صبح امروز، در همایش یکروزه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در سالن اجتماعات شرکت سیمان دورود برگزار شد، گفت: اعتیاد بلایی خانمان سوز است و وجود یک فرد معتاد همه اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

امام جمعه دورود افزود: اعتیاد بر استحکام، ثبات، وحدت، سلامت فکری و جسمی خانواده تأثیر می گذارد.  

 

وی پیشگیری را بهتر از درمان خواند و اظهار داشت: همه ما در راستای پیشگیری از اعتیاد مسؤول هستیم و نباید از این مهم در جامعه غافل شد.

 

حجت الاسلام حقیان با تأکید بر ضرورت پیشگیری از اعتیاد، خاطرنشان کرد: غفلت از آن موجب گسترش اعتیاد در جامعه و آسیب رساندن به نسل جوان می شود.

 

وی خانواده را نخستین مکان در راستای پیشگیری از اعتیاد بیان کرد و گفت: خانواده با تربیت دینی فرزندان خویش باید آنان را با باورها و ارزش های دینی آشنا سازند، چرا که تبیین ارزش های دینی مهم ترین عامل مقابله با آسیب های اجتماعی است.

 

امام جمعه دورود گسترش مواد مخدر در جامعه را از جمله ابزارهای دشمن در جهت آسیب زدن به قشر جوان جامعه دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از گسترش هدف دشمن و ایستادگی در برابر آسیب های اجتماعی باید قشر جوان را در برابر این آسیب ها آگاه کرد.

 

وی در ادامه با بیان این که مدارس و دانشگاه ها نقش بسزایی در راستای آگاه سازی نسل جوان دارند، بیان داشت: این مکان های آموزشی باید با بیان مشکلات و آسیب های اعتیاد از گرایش دانش آموزان و دانشجویان به سمت آن جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام حقیان با اشاره به نقش مؤثر دستگاه های فرهنگی در عرصه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، تأکید کرد: نهادهای فرهنگی نیز نباید از اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم جامعه به ویژه نسل جوان غافل شوند. و صدا و سیما در این زمینه باید حضوری پر رنگ تر داشته باشد.

 

وی با اشاره به نقش مؤثر صدا و سیما و اثرگذاری در جامعه یادآور شد: صدا و سیما تاکنون در هر عرصه ای ورود پیدا کرده موفق بوده است و امروز در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید نقش پر رنگ تری داشته باشد./9451/203/ب2

ارسال نظرات