۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۳۳۸۳۴

مدیر جدید حوزه علمیه امام صادق فارسان منصوب شد

با حکمی از سوی مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام یوسف علیمردانی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه امام صادق(ع) فارسان منصوب شد.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با حکمی از سوی مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام یوسف علیمردانی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه امام صادق(ع) فارسان منصوب شد.

 

حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان پیش از ظهر امروز در آیین معرفی رسمی مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان، با اشاره به اینکه ترویج معارف ناب دینی در جامعه مهم ترین رسالت حوزه های علمیه است، تصریح کرد: به یقین نقش حوزه های علمیه و روحانیت در ترویج و فراگیری گفتمان سبک زندگی اسلامی غیرقابل انکار است.

 

وی با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه در رأس امور فرهنگی و دینی هر منطقه ای قرار دارند، اظهار داشت: مهم ترین رسالت حوزه های علمیه تبلیغ اصول و ارزش های اسلامی و تبیین فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جامعه است که باید مورد توجه متولیان آن قرار گیرد.

 

امام جمعه فارسان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، افزود: به یقین حوزه های علمیه با تبیین سبک زندگی اسلامی به مردم و ارشاد و کمک آن ها و سوق دادن مردم به پرهیز از اسراف می توانند نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

 

این مقام مسؤول در ادامه تحصیل و تهذیب را مهم ترین اولویت های طلاب بیان کرد و گفت: متولیان حوزه باید بکوشند که تعلیم و تربیت به معنای واقعی کلمه در حوزه های علمیه شکل گیرد و لازمه تحقق آن کار شبانه روزی است.

 

حجت الاسلام جمالی زاده خاطرنشان کرد: طلبه باید ضرورت تحصیل و تربیت را به خوبی درک کند و احساس کند که راه پیشرفت تهذیب و تحصیل حوزه های علمیه است تا بتواند مصمم قدم در این راه بزرگ بردارد و این نیازمند برنامه ریزی است.

 

رییس حوزه علمیه شهرستان فارسان با تأکید بر اینکه امید به پیشرفت در زمینه علم و داشتن آینده روشن باید در طلاب ایجاد شود و ظرفیت پیشرفت باید به آنها منتقل شود تا احساس کنند که حوزه مکان پیشرفت است، ابراز داشت: طلاب باید نسبت به تهذیب و درس های اخلاق احساس ضرورت کنند و همیشه خود را مستلزم شرکت در درس های اخلاق بدانند و همانطور که صرف و نحو در حوزه علمیه نیاز است، تهذیب و اخلاق هم ضرورت دارد./9457/203/ب2

ارسال نظرات