۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۳۳۸۴۱
از ۲۰ تیرماه اجرایی می شود؛

طرح غنی سازی اوقات فراغت «آسمانی ها» در شهرستان های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح غنی ساز اوقات فراغت در استان که با عنوان «آسمانی ها» نامگذاری شده همزمان با سراسر کشور از 20 تیرماه آغاز و تا 13 شهریور ادامه دارد.
طرح اوقات فراغت  آسمانی ها

به گزارش  خبرگزاری رسا در شهرکرد، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح غنی سازی اوقات فراغت این استان که با حضور اهالی رسانه و مطبوعات برگزار شد، افزود: طرح غنی ساز اوقات فراغت در استان که با عنوان «آسمانی ها» نامگذاری شده همزمان با سراسر کشور از 20 تیرماه آغاز و تا 13 شهریور ادامه دارد.


وی از فعالیت 400 کانون در مساجد این استان خبر داد و گفت: از این تعداد در 350 پایگاه با حضور یک هزار و 200 مربی برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت در شهرستان های 9 گانه استان اجرا می شود.


کارگران، برگزاری کلاس های قرآن، احکام، آموزش کار در فضای مجازی، خطاطی، نقاشی، اردوهای تربیتی درون و برون استانی، کتاب و کتابخوانی و نشریه نویسی را از مهمترین برنامه های این طرح برشمرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص 8 میلیارد ریال اعتبار برای کانون های مساجد این استان در سال گذشته، افزود: بیشترین اعتبارات این اداره کل به فعالیت های دینی و قرآنی اختصاص داده می شود.


این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته بیش از یک میلیارد ریال اعتبار در خصوص توسعه فعالیت های قرآنی در استان هزینه شد.


حجت الاسلام مراد یوسفی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: برگزاری جشنواره عکس آسمانی ها، برگزاری دومین مسابقه پوستر طرح غنی سازی اوقات فراغت، اجرای جشن به استقبال ماه آسمانی، برپایی کارگاه نشریه نویسی، برگزاری جشنواره مدهامتان و شناسایی استعدادهای قرآنی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.


حجت الاسلام یوسفی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از دیگر برنامه های این کانون ها عنوان کرد و گفت: هم اکنون 176 کتابخانه باز و بسته در کانونه ای مساجد استان فعال است.


وی خاطرنشان کرد: مسابقه طراحی پوستر، اجرای برنامه های ورزشی، بهره گیری از مبلغان مذهبی در پایگاه های طرح غنی سازی اوقات فراغت، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و حضور اعضای کانون های مساجد استان در طرح شبهه زدایی دینی در استان از دیگر برنامه های اجرایی این نهاد است.


به گزارش رسا، طرح غنی سازی اوقات فراغت از سوی کانون های مساجد به منظور احیای نقش محوری مسجد و با هدف و کارکرد اصلی جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، از طریق کلاس ها و برنامه های متنوع اجرا می شود./9457/102/ب2

ارسال نظرات