۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۳۳۸۶۴
سخنگوی وزارت کشور:

تغییر استاندار خوزستان با دستور رییس جمهور بی اساس است

سخنگوی وزارت کشور تغییر استاندار خوزستان به دستور رییس جمهور را کذب و بی اساس خواند و گفت: رییس جمهور با وجود اختلاف نظر در برخی موارد با وزرا به تصمیم های شان احترام و از نظرات کارشناسی آنها استفاده می کنند.
اميري سخنگوي وزارت کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید خوزستان در سالن اجتماعات استانداری با اشاره به تلاش ها و زحمات آقای مقتدایی در دوران تصدی گری استانداری خوزستان در دولت یازدهم، گفت: امروز به منظور تقدیر از زحمات استاندار سابق خوزستان و معرفی استاندار جدید حاضر شده ایم و از نماینده محترم ولی فقیه، فرماندهان نظامی و انتظامی و همه دستگاه‌های استان کمال تشکر را دارم.

 

سخنگوی وزارت کشوردر پاسخ به صحبت‌های استاندار سابق مبنی بر اینکه دولت بدون دادن فرصت پیش از رسیدن زمان بازنشستگی‌ام با تصمیم خود مرا غافلگیر کرد، توضیح داد: برخی از نظرات استاندار در مورد دولت براساس داوری‌های خودشان است و اگر نسبت به برخی موارد مطرح شده در این جلسه نکاتی را بیان و توضیح ندهم حق برخی افراد از جمله رییس جمهور تضعیف خواهد شد.

 

امیری با بیان اینکه استاندار سابق به دستور رییس جمهور اخراج نشدند، تصریح کرد: رییس جمهور با وجود اختلاف نظر در برخی موارد با وزرا به تصمیم هایشان احترام و از نظرات کارشناسی آنها  استفاده می کنند و تصور کنار گذاشتن آقای مقتدایی به دستور ایشان بی اساس است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به تلاش های خوب استاندار سابق در استان و گلایه های برخی وزرا از استاندار در عدم تعامل با آنها، گفت: وزرا درخواستی برای برکناری استاندار خوزستان نداشتند و وزارت کشور در برابر گلایه‌مندی وزرا به شدت از استاندار دفاع کردند و ایشان بر مبنای نامه بازنشستگی شان جابجا شدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود مسأله انتصاب 11 بخشدار زن و تلاش برای تغییر برخی فرمانداران را از جمله عوامل ناهماهنگی دولت با استاندار سابق برشمرد و تصریح کرد: این اقدامات با توجه به شرایط کشور غیر قانونی بود و از وی درخواست شد تا ابلاغ ها را برگردانده و در زمان مناسب تغییرات صورت بگیرد.

 

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: طی تماس تلفنی با آقای مقتدایی خواهش کردم که این تغییرات به صلاح نیست و وزیرکشور موافقت نخواهند کرد و اگر نظر یا مشکلی وجود دارد به وزارت کشور ابلاغ شود و اعتقاد معاونان آقای مقتدایی همانند ما برآن بود که نیازی به چنین تغییراتی نیست.

 

امیری با بیان اینکه استان خوزستان استانی ویژه از لحاظ استراتژیکی است، اظهار کرد: با توجه به اوضاع جاری در عراق، یمن و سوریه بیش از هر زمان دیگری نه تنها استان بلکه کل کشور نیاز به هماهنگی و وحدت و همدلی دارند.

 

این مقام مسؤول با بیان اهمیت سرمایه‌های اجتماعی استان در پیوستگی، همبستگی و ارتقاء ملی و اینکه دردوره جدید استانداری مورد توجه قرار گیرند، گفت: استاندار جدید باید به سرمایه‌های استانی توجه و با وجود اقوام و زبان‌های مختلف و همچون تأکید رییس‌جمهور، از ظرفیت‌های استانی به گونه ای استفاده کند تا هیچ گروه و هیچ قومیتی در استان احساس تبعیض نکند.

 

امیری با اشاره به برجام و توصیه استاندار جدید برای داشتن برنامه هایی برای توسعه اقتصاد مقاومتی در استان، خاطرنشان کرد: اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، دولت، استفاده از همه ظرفیت های موجود در مدیریت استان، تعامل با نماینده محترم ولی فقیه، نمایندگان و قوه قضائیه، استفاده از رهنمودهای خبرگان، حل مشکل ریزگردها با تکیه بر برنامه‌ریزهای محلی و استانی، حل مشکلات حاشیه‌نشینی در استان و در آخر پیگیری مصوبات دولت در استان در دستور کار استاندار جدید قرار بگیرد./9456/202/ب2

ارسال نظرات