۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۳۳۸۷۶
مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان:

سعه صدر نشانه کمال روحی انسان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان گفت: سعه صدر و بردباری در مواجهه با مشکلات و مصائب زندگی، نشانه كمال روحى انسان است و بزرگوارانی همچون حضرت زینب(س) در این زمینه اسوه هستند.
تدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان صبح امروز، در نشست تفسیر قرآن و ادعیه ماه رمضان که در این اداره کل برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن می فرمایند: « روزه برشما واجب شد همانگونه که بر پیشینیان واجب بود، شاید که پرهیزگار شوید»؛ این آیات به ما می‌فهماند که رمضان زمان پرهیزگاری و سختی‌های آن برای متنعم شدن از نعمات معنوی درگاه باری تعالی است.

 

وی افزود: رمضان از ریشه « رمض» گرفته شده است؛ یعنی حرارت و داغی که نه دود دارد و نه خاکستر و این بدان علت است که دراین ماه پیه‌های ظاهری تن وهمچنین گناهان انسان سوزانده می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان بیان کرد: ماه رمضان زمان طلب کردن حوائج معنوی و برآورده شدن این خواسته‌ها از درگاه خداوند است و یکی از دعاهایی که خوب است در این ماه بکنیم، این است که از خدا بخواهیم ما را جزو خاشعان قرار دهد.

 

وی ادامه داد: انسان‌های خاشع در همه امور اعضا و جوارحشان با قلبشان هماهنگی دارد و تمام حواسشان متوجه خداوند است؛ این گونه انسان‌هایی جز حضور در محضر خداوند و معنویات نمی‌خواهند.

 

حجت الاسلام تدینی با اشاره به حالات حضرت علی (ع) و همچنین آیت‌الله بهجت در نماز خواندن، اظهار کرد: وقنی انسان به درجه‌ای کمال معنوی برسد دیگر بدن انسان تماماٌ در اختیار اوست و هیچ چیزی نمی‌تواند اورا از وصال و ارتباط با پروردگار دور کند.

 

وی عنوان کرد: یکی دیگر از دعاهایی که خوب است در ماه رمضان از خدا بخواهیم، این است که به ما توفیق بدهد تا سعه صدر و قلبی گشاده داشته باشیم؛ آرامش و طمأنینه در انجام کارها و مقابله با مشکلات و گم نکردن هدف اصلی، گشاده رویی، عطوفت و عیب پوشی و بردباری از جمله صفات این اشخاص می‌باشد.

 

مدرس حوزه علمیه زاهدان در پایان افزود: اگر می‌خواهید به این درجه از کمال برسید و سعه صدر داشته باشید، باید ضمن دوری از معصیت، قرآن بخوانید، ذکر بگویید، عبادت و تسبیح خداوند داشته باشید و با دعا انس بگیرید./831/202/ب3

ارسال نظرات