۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۳۳۹۴۱
مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا بجنورد:

۱۰ هزار بانو در خراسان شمالی آموزش‌های سبک زندگی اسلامی را فرامی‌گیرند

رییس جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی گفت: امسال بیش از 10 هزار خانم در استان در دوره‌های آموزشی جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی با رویکرد سبک زندگی اسلامی شرکت می‌کنند.
خانم زهره وضیع- مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، زهره وضیع، مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) بجنورد و رییس جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی، امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با اشاره به فعالیت‌های جمعیت بانوان فرهیخته استان، اظهار کرد: این تشکل زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در عرصه دینی و فرهنگی فعال است.

 

وی با اشاره به آغاز به کار جمعیت بانوان فرهیخته استان از سال 1386، افزود: این جمعیت سال گذشته به صورت جدی اقدام به تشکیل اتاق فکر کرده و برای موضوعات و مشکلات عمومی جامعه به ویژه در بخش بانوان برنامه‌ریزی می‌کند.

 

وضیع با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های جمعیت بانوان فرهیخته زیر نظر نهاد تبلیغات اسلامی استان برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی در کشور، جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی تلاش می‌کند تا در این بخش برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مناسبی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه جمعیت بانوان فرهیخته استان در سایر بخش‌ها نیز عملکرد مناسبی داشته و بانوان عضو این گروه نسبت به مسائل و مشکلات موجود در استان حساس و دلسوز هستند، افزود: این جمعیت برای طرح و بررسی مشکلات فرهنگی خراسان شمالی هرماه اقدام به برگزاری جلسات و نشست‌های مختلفی می‌کند.

 

وضیع با اشاره به اینکه برخی از اعضای جمعیت بانوان فرهیخته استان اقدام به تألیف و انتشار مقالات مختلف در رسانه‌های جمعی خراسان شمالی می‌کنند، ادامه داد: این مقالات با موضوع مشکلات و مسائل فرهنگی استان به ویژه مسائل فرهنگی بانوان نوشته و منتشر می‌شوند.

 

وی با اشاره به تشکیل سه کارگروه از سوی جمعیت بانوان فرهیخته استان، خاطرنشان کرد: این کارگروه‌ها شامل کارگروه تحکیم بنیان خانواده، مشکلات و معضلات شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی و کارگروه اقتصاد مقاومتی هستند که برنامه‌های مختلفی را در این زمینه‌ها برگزار می‌کنند.

 

وضیع اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 10 هزار خانم در مناطق مختلف استان در دوره‌های آموزشی جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی با رویکرد سبک زندگی اسلامی شرکت کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب طلاق در جامعه، تصریح کرد: باید ائمه جمعه و جماعات و روحانیان مبلغ به موضوع طلاق به صورت ویژه ورود کرده و آن را در سخنرانی‌های خود بگنجانند.

 

وضیع با بیان اینکه لازم است در منابر مجالس و محافل مذهبی به موضوع مهرورزی در خانواده پرداخته شود، افزود: باید در این راستا همه دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی با یکدیگر هماهنگ و همگام باشند.

 

وی با اشاره به قصد دشمن برای نفوذ در همه لایه‌ها و اقشار جامعه به ویژه کودکان، اضافه کرد: در این زمینه مشاهده می‌شود اکنون لوازم آرایش با اشکال جذاب ویژه کودکان و نوجوانان در فروشگاه‌های مختلف عرضه می‌شود که باید به این موضوع رسیدگی شود.

 

وضیع با بیان اینکه امید می‌رود بتوانیم گام‌های مثبتی برای بهبود اوضاع فرهنگی جامعه برداریم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا نسل مؤمن و متعهدی را تربیت کنیم.

 

وضیع با یادآوری نقش مؤثر بانوان در خانواده و اجتماع، به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیز پرداخت و افزود: بانوان می‌توانند گام‌های مؤثری در راستای تحقق شعار سال بردارند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) بجنورد در خاتمه با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده درزمینهٔ تبلیغ دینی، گفت: جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی به برگزاری نشست‌ها و جلسات داخلی بسنده نکرده بلکه تلاش می‌کند محتوای آموزشی دینی مختلفی را آماده کرده و آن‌ها را در اختیار مبلغات حوزه علمیه قرار دهد./9314/202/ب3

ارسال نظرات