۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۳۳۹۵۳

چند خبر کوتاه از استان کرمان

توزیع 5 هزار جلد قران کریم در مساجد و اماکن متبرکه کرمان، طرح ضیافت الهی در آستان مقدس امام زاده سید محمد(ع) بردسیر اجرا می شود، چهار شبستان در امامزاده محمد (ع) کرمان احداث می‌شود و وقف بعد از وقف با نیت حضرت فاطمه (س) در سیرجان از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به  نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کرمان، اظهار کرد: این تعداد کتب درراستای ترویج فرهنگ و گسترش محافل قرآنی جهت استفاده در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد، محافل قرآنی ایام ماه مبارک رمضان به ویژه در لیالی قدر مورد استفاده مومنان و روزه دارن قرار خواهد گرفت.

 

 وی افزود: هزینه و اعتبارات خرید این تعداد کتب از محل کمک های اداره کل اوقاف کرمان و مساعدت خیرین نیکوکار استان تأمین شده است.

 

  حجت السلام فاطمی اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان کرمان در راستای مشارکت در مراسم جمع خوانی روزانه قرآن کریم ایام ماه مبارک رمضان در محل حسینه ثار الله شهرستان کرمان، سال گذشته تعداد یک هزار جلد کتب قرآن کریم به این محفل نورانی اختصاص داد و امسال نیز از این کتب در مراسم جمع خوانی قرآن کریم استفاده می شود.

 

طرح ضیافت الهی در آستان مقدس امام زاده سید محمد(ع) بردسیر اجرا می شود

 

 حجت الاسلام محمد زواره ای سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ی شهرستان بردسیر در رابطه با برنامه های سازمان اوقاف در شهرستان بردسیر در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از طرح هایی که در ماه مبارک در اداره ی اوقاف برگزار می شود ؛ طرح ضیافت الهی است که در بقاع شاخص اجرا می شود.

 

 وی با اشاره به اینکه آستان امام زاده سید محمد (ع) بردسیر جزء بقاع شاخص و ملی است، خاطرنشان کرد: در این طرح اولین موضوع اعزام مبلغ است ؛ یعنی یک روحانی از قم به جهت تبلیغ در ماه مبارک اعزام می شود که برنامه های فرهنگی مربوط به طرح ظیافت الهی را برگزار کند.

 

حجت السلام  زواره ای اظهارکرد:  برنامه جزء خوانی قرآن کریم هرروزه  عصرها با حضور قاریان ممتاز و شاخص شهرستان در صحن وسرای آستان مقدس امام زاده برگزار می شود.

 

چهار شبستان در امامزاده محمد (ع) کرمان احداث می‌شود

 

 حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان  با تأکید بر کمک خیرین درارتباط با توسعه امامزاده محمد (ع) شهر کرمان با اشاره به اینکه آنچه که در اختیار اوقاف بوده در حال انجام است، گفت: دو سالن سمت‌های شمال و جنوب امامزاده احداث شده و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در این امامزاده با کمبود مکان روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: دو شبستان دیگر در سمت‌های شرق و غرب امامزاده باید ساخته شود که نیازمند کمک خیرین و نذورات مردمی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه قرار ما با شهرداری بر آزادسازی 30 پلاک از منازل مسکونی اطراف امامزاده بود، افزود: این آزادسازی برای تسهیل حضور مردم در راستای وجود پارکینگ و هم تجمعات در برنامه‌های فرهنگی بزرگ است.

حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه توسعه فضای امامزاده محمد (ع( اراده قوی مردمی و مسؤولان استان را می طلبد، اظهار داشت: وجود امامزاده محمد (ع) در شهر کرمان آثار معنوی زیادی بر روحیه مردم دارد و برکات آن بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان‌کرد: در فاز دوم 70 پلاک مسکونی پشت امامزاده نیز باید در تملک اوقاف در بیاید تا ورودی امامزاده از سمت خیابان هفده شهریور برای دسترسی بهتر آزاد شود.

 

وقف بعد از وقف با نیت حضرت فاطمه (س) در سیرجان

 

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان گفت: توسط واقف نیکوکار رمضان گلزاری یک باب مغازه تجاری واقع در بازار شهرسیرجان وقف شد.

 

وی با اشاره به اقدام نیک واقف اظهار کرد: این واقف گرانقدر در مرحله اول یک هزار متر مربع از منزل مسکونی خود را جهت برپایی مجالس روضه خوانی شهادت حضرت زهرا (س) در ایام فاطمیه در قالب سنت حسنه وقف ثبت کرد.

 وی تصریح کرد واقف در راستای تکمیل اقدام نیک خود و به جهت  تامین مخارج و هزینه های مراسم روضه خوانی مغازه خود را وقف کرد.

 

طباطبایی با اشاره به روند ثبت احیاء موقوفات شهرستان خاطرنشان کرد : از ابتدای سال جاری به همت خیرین نیکوکار 3 مورد وقف جدید در این شهرستان محقق شده است.

 

 سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان با توضیح  اجرای ویژه برنامه های ایام ما مبارک رمضان در جوار اماکن متبرکه اظهار کرد:این برنامه ها در قالب طرح ضیافت الهی در اماکن متبرکه شهرستان در حال برگزاریست./9709/303/ب3

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات