۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۴۳۳۹۶۳
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

جلسات مذهبی خانگی از آسیب‌ها و خرافات پالایش شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لزوم ساماندهی جلسات مذهبی خانگی در استان خراسان شمالی، گفت: باید این جلسات از آسیب‌ها و خرافات موجود پالایش شوند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با اعضای جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی، اظهار کرد: بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند ازاین‌رو لازم است در بخش‌های مختلف جامعه نقش‌آفرینی کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت تشکل جمعیت بانوان فرهیخته در عرصه فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی، اضافه کرد: در آموزه‌های قرآنی بر فعالیت مناسب بانوان در جامعه تأکید شده ازاین‌رو اگر مردان در جامعه تشکل‌ها و نهادهایی دارند بانوان نیز می‌بایست در کنار آن‌ها در قالب تشکل‌های ویژه خود فعالیت کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جمعیت بانوان فرهیخته باید بتواند برای قشر بانوان جامعه برنامه‌ریزی داشته باشد، افزود: بانوان فعال در این تشکل می‌بایست منکرات را در جامعه شناسایی کرده و برای مقابله با آن معروفات را گسترش دهند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: اگر معروفات در جامعه به اندازه کافی گسترش یابند دیگر فرصتی برای بروز و ظهور منکرات باقی نمی‌ماند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر کادرسازی از سوی جمعیت بانوان فرهیخته، خاطرنشان کرد: هر بانوی فرهیخته باید بتواند چند نفر را تربیت کرده و کادرسازی کند تا از این طریق بتوان کل جامعه را پوشش داد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید در مسائل علمی و فرهنگی حرص و سوز داشت، افزود: در این راستا نباید قانع باشیم چرا که قناعت در این مورد به معنای توقف است، درحالی‌که فرهنگ‌سازی نباید هیچ‌گاه تعطیل شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ساماندهی و پالایش جلسات مذهبی خانگی، اظهار کرد: باید خرافه‌ها و آسیب‌ها از این محافل زدوده شوند.

 

وی همچنین با اشاره به لزوم توجه بیشتر به تربیت اسلامی فرزندان، اظهار کرد: در این زمینه باید بانوان فرهیخته برای انقلاب و نظام اسلامی یارگیری کرده تا به‌تبع آن فرزندان جامعه نیز انقلابی شوند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت تربیت فرزند و کار فرهنگی در آموزه‌های دینی، افزود: نباید هیچ‌گاه از آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان خود غافل شویم زیرا نتایج این غفلت ویران‌کننده خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: با تربیت درست فرزندان می‌توانیم بر جبهه طرفداران انقلاب و اسلام بیفزاییم تا آن‌ها نیز به نوبه خود بتوانند در سرنوشت کشور و نظام اسلامی تأثیر مثبتی داشته باشند.

 

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با تجلیل از اعضای جمعیت بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگی و مذهبی استان افزود: این بانوان با تحصیلات عالی حوزوی و دانشگاهی و با نگاه عمیق به مبانی دینی، در کنار مطالعه و پژوهش و تدبیر برای رفع مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه بانوان تلاش می‌کنند که این تلاش بسیار باارزش و ستودنی است./9314/202/ب3

ارسال نظرات