۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۴۳۳۹۷۴
رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی:

رهبر معظم انقلاب مخاطب حرفه‌ای ادبیات هستند

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: رهبری به مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به ویژه در عرصه شعر و شاعری اشرافیت تمام و کمال دارند.
شعرای ولایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در نشستی که امروز با حضور اصحاب رسانه و مطبوعان استات آذربایجان شرقی به مناسبت تقدیر از شاعران ولایی که در مراسم شعرخوانی در محضر مقام معظم رهبری برگزار شده بود، از مرتضی طوسی و لیلا حسین نیا دو شاعر جوان تبریزی تجلیل به عمل آمد.


حسن میلانی، رئیس حوزه هنری استان در این نشست با اشاره به این‌که رهبری به مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به ویژه در عرصه شعر و شاعری اشرافیت تمام و کمال دارند، اظهار داشت: ایشان از روزی که گفتمان ادبیات انقلاب را مطرح کرده اند، حوزه هنری را موظف به بسط و توسعه دادن این گفتمان کرده اند.


میلانی خاطرنشان کرد: امسال نیز مانند سالیان قبل، حوزه هنری کشور از شاعران هر استان درخواست شعر برای دیدار رهبری کرد و شاعران اشعار منتخب خود را ارسال کردند و بعد از بررسی و تایید نهایی در حوزه هنری کشور قرعه فال به نام مرتضی طوسی و لیلا حسین نیا افتاد که در این مراسم حضور یابند.


وی با بیان این‌که از استان آذربایجان شرقی دو شاعر جوان به همراه شاعران متعهد و انقلابی کشور و جمعی از شاعران کشورهای فارسی‌زبان و همسایه، به دیدار رهبر معظم انقلاب مشرف شدند، افزود: مرتضی طوسی و لیلا حسین نیا دو شاعر جوان و انقلابی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در مراسم شعرخوانی در محضر مقام معظم رهبری حضور داشتند.


بنابراین گزارش، در این نشست مرتضی طوسی که توانست در محضر رهبر معظم انقلاب شعری به زبان آذری قرائت کند، طی سخنانی اظهار داشت: شعرخوانی در بیت رهبری قابل مقایسه با هیچ یک از جلسات شعرخوانی و محافل ادبی نیست. در هیچ کجای دنیا هیچ رهبری زمان پنج ساعته برای شاعران اختصاص نمی‌دهد.


وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری با سعه‌صدر و در یک فضای صمیمی و دوست داشتنی اشعار، صحبت‌ها و درد دل جامعه شعر و ادبیات را می‌شنود  و یک جلسه جذاب و به یاد ماندنی را رقمی می‌زنند، تصریح کرد: در جلسه شعر رهبر انقلاب احساس غربت نمی‌کنی، حساب ساعت‌ها، دقیقه‌ها و ثانیه‌ها از دستت خارج شده است و به هیچ وجه احساس نمی‌کنی در کنار رهبر یک نظام و یک مملکت نشسته‌ای.


طوسی با بیان این‌که تربیت هنرمندان متعهد گامی در راستای حفظ پایه‌های نظام اسلامی ایران و انقلاب است، خاطرنشان کرد: قدرت شعر و ادبیات را در حفظ پایه‌های نظام اسلامی نباید نادیده گرفت، با تربیت هنرمندان متعهد می‌توان حامی نظام و انقلاب و ارزش‌های و اصول و مبانی آن بود.


همچنین لیلا حسین‌نیا، شاعر جوان تبریزی که در جلسه شعرخوانی مقام معظم رهبری شرکت داشت، دیدار با رهبر لنقلاب را یکی از آرزوهای دوران کودکی خود یاد کرد و اظهار داشت: فضای این جلسه از لحاظ علمی و ادبی فضای قابل بررسی است و مخاطب جدی باید این فضا را رصد کند زیرا این جلسه جدای از تمام ویژگی‌ها، یک ویژگی مهم و عمده دارد و آن اینکه مخاطب اصلی این جلسه رهبر معظم انقلاب است.


وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب مخاطب حرفه‌ای ادبیات هستند، خاطرنشان کرد: رهبری که با سعه صدر و درایت اشعار را شنیده و نگاه منتقدانه‌ای به شعر دارند و سپس در مورد چگونگی بهتر شدن کمیت و کیفیت اشعار راهکار ارائه می‌دهند. خوشحالم از اینکه مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به جامعه شعر و ادبیات دارند به گونه‌ای که شاعران را سرمایه کشور عنوان کرده‌اند./935/202/ب3

 

ارسال نظرات