۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۳۳۹۸۴
مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی:

نیازی به توجیح سخنان مقامات آمریکایی در داخل نیست/ دغدغه های رهبری در خصوص معیشت مردم رفع نشده است

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به موضع کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در خصوص برجام، گفت: نیازی به توجیه سخنان مقامات آمریکایی از سوی برخی جریان ها نیست چرا که ملت ایران از آن ها خیری ندیده و از دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص معیشت مردم و ... کاسته نشده است.
حجت الاسلام راحلی، مدیرکل حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی

حجت الاسلام حمید راحلی، مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: برجام یکی از موضوعات مهم و اصلی ایران بود که با وجود امیدواری مردم به این توافق عملا اتفاقی نیفتاد.


وی تحریم ها و توافقات را تکه کاغذی بیش ندانست و افزود: اگر در گذشته رییس جمهور تحریم ها و توافقات را تکه کاغذی بیش نمی دانست مورد تمسخر قرار می گرفت اما امروزه آمریکایی ها این حرف را تکرار می کنند که رهبر معظم انقلاب در این زمینه موضع سریع و شفافی را مطرح کرده و به مردم هشدار دادند.


مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: شاید از نظر گرایش سیاسی باراک اوباما نزدیک ترین گرایش را به دولت فعلی ایران دارد اما این تشابه از نظر حداقل خط مشی سیاسی است و به جز رد و بدل شدن چند توافق و مذاکره، در عمل اتفاقی نیفتاده است.


وی افزود: اولین شعار کاندیدا های ریاست جمهوری آمریکا مقابله با برجام است با این حال جای هیچ گونه توجیهی باقی نمی ماند که بگوییم شعار ها حربه های تبلیغاتی و انتخاباتی است.


حجت الاسلام راحلی اضافه کرد: نیازی به توجیه سخنان مقامات آمریکایی از سوی برخی جریان ها نیست چرا که ملت ایران از آمریکا خیری ندیده و از دغدغه های رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص معیشت مردم و ... کاسته نشده است.


وی تصریح کرد: برخی جریانات عدم تأثر از غرب را انفعال و  کار ناپسندی عنوان می کنند؛ هر کس به این موضوع تن دهد  مزدور است و باید تمدن و فرهنگ چند هزار ساله و ماهیت مسلمانی را کنار بگذارد، چراکه  اسلام، آزادگی و انسانیت این امر را نمی پذیرد.


مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: تفاهم و گفت و گوها با حفظ ارزش های متقابل معقول است ملت ایران دورانی پر از افتخار و غرورآفرین را گذرانده اند و برای بیرون کردن استعمار از کشور پافشاری و مبارزه کرده و عزیزانشان را فدا کرده اند و به راحتی نمی توانند این ارزشها را زیر پا بگذارند./1301/302/ب3

ارسال نظرات