۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۴۳۳۹۹۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ضعف فرهنگی زمینه نفوذ دشمن به کشور را فراهم می کند

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که متأسفانه دستگاه‌های متولی امر جوانان در بحث برنامه ریزی و هماهنگی اجرای برنامه ها جزیره‌ای عمل می‌کنند، گفت: باید در اجرای برنامه های فرهنگی در جامعه یک وحدت رویه مناسب وجود داشته باشد تا شاهد خروجی مناسبی باشیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر دیروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در ساری با هشدار نسبت به گسترش عرفان هاي نوظهور و کاذب در جامعه، يکي از مهم‌ترين راه هاي مقابله با اين تلاش سازمان يافته نظام سلطه را به روز کردن زبان دين دانست و گفت: دشمنان به دنبال زدودن هویت دینی نسل جوان هستند.

 

وی با بیان این که اگر جوانان بخواهند به سعادت دنيا و آخرت برسند بايد از سیره اهل بیت(ع) پيروي کنند، گفت: اگر بشر امروز در جنبه‌هاي مختلف اخلاقي و روحي سقوط کرده، به اين خاطر است که از آموزه‌هاي انبياء و واسطه‌هاي فيض الهي فاصله گرفته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جوانان را بايد با استفاده از ابزارهای تبلیغی مناسب به سوي اين الگوهاي اصيل سوق داد و شخصيت‌هاي اسلامي را به عنوان بهترين الگوها براي آنان معرفي کرد، عنوان داشت: با استفاده از ابزارهاي فرهنگي و رسانه‌ها بايد اندوخته‌هاي ديني خود را به جوانان معرفي کنيم تا آنان بتوانند راه درست را در زندگي بيابند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که غربی ها تلاش می کنند که نسل جوان ما از درون تهی شوند، خاطرنشان کرد: اگر ذهن و افکار نسل جوان از سوی غرب تسخیر شود، دشمن به اهداف خود رسیده است.

 

وی بر ضرورت تقویت معرفت دینی در میان جوان ایران اسلامی تأکید کرد و بیان داشت: ارزش های متعالی دینی سد محکمی در برابر هجمه‌های گسترده غرب علیه نسل جوان کشورمان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، نسل جوان را سرمایه هر کشوری دانست و با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز برپایه تلاش های جوانان در عرصه های بین المللی نقش آفرین است، گفت: انقلاب عظیم اسلامی نیز به رهبری امام راحل و حضور جوانان انقلابی به پیروزی رسید

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ساماندهی امور جوانان مؤلفه‌هایی دارد که یکی از آنها بحث اوقات فراغت است، گفت: ستاد ساماندهی باید با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها به امور جوانان بپردازند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب تمام توان خود را برای تهاجم فرهنگی علیه اصول، اعتقادات و باورهای امت اسلامی به کار بسته‌اند، افزود: تأکیدات همیشگی مقام معظم رهبری نسبت به ضرورت هوشیاری و آمادگی دستگاه های فرهنگی جهت مقابله با هجمه های فرهنگی به دلیل اهمیت این مسأله است.

 

وی با بیان این که نسل جوان و نوجوانان ما برای حرکت صحیح نیازمند برنامه و الگو هستند، تصریح کرد: تلاش در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان یکی از راه های جلوگیری از آسیب های احتمالی فرهنگی و اجتماعی در میان نسل جوان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، گسترش معارف اسلامی در جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان و تربیت آینده سازان میهن اسلامی را یک ضرورت بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: پربار کردن و جهت­­دهی به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و شناسایی استعدادهای درخشان و پرورش و شکوفایی بیشتر آنها و آشنا کردن جوانان و نوجوانان با سیره علمی و عملی اهل­بیت(ع) به عنوان برترین الگوی انسانیت در شرایط امروز جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که متأسفانه دستگاه‌های متولی امر جوانان در بحث برنامه ریزی و هماهنگی اجرای برنامه ها جزیره‌ای عمل می‌کنند، تصریح کرد: باید در اجرای برنامه های فرهنگی در جامعه یک وحدت رویه مناسب وجود داشته باشد تا شاهد خروجی مناسبی باشیم چون ضعف فرهنگی زمینه نفوذ دشمن را فراهم می کند.

 

وی در ادامه سخنان خود مهم‌ترین مأموریت نهاد سازمان تبلیغات اسلامی را غنی کردن اوقات فراغت جوانان در تابستان برشمرد و افزود: 130 روحانی مقیم استان در پایگاه‌های بوستان معرفت فعالیت می‌کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از برپایی 80 پایگاه هسته فرهنگی وابسته به این نهاد در استان خبر داد و یادآور شد: 600 مؤوسسه قرآنی هم به فعالیت می‌پردازند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت کار در حوزه فرهنگی، تاکید کرد: سازمان تبليغات اسلامي به عنوان يک نهاد فرهنگي درترویج سبک زندگی اسلامی،نقشی ارزنده و مهم در حمايت و جهت دهي فرهنگ ديني و معنوي در جامعه دارد.

 

حجت الاسلام شکریان  ار لزوم هوشیاری مدیران و متولیان فرهنگی جامعه را برای حرکتهای خزنده فرهنگی و فکری دشمنان یادآور شد و اظهار داشت: برای مقابله با شبهه افکنی ها و تهدیدات فرهنگی دشمنان، باید به صورت جهادی در حوزه تبلیغ دینی و با روش های خلاقانه و مبتکرانه در این عرصه وارد شد.

 

وی با بیان این که هدایت و جهت دهی نسل جوان به ارزش های اسلامی با توجه به گسترش ارتباطات و ابزارهای رسانه ای در شرایط امروز ضروری است، خاطرنشان کرد: نباید با برنامه های بی پشتوانه فرهنگی نسل جوان را رها کنیم چون در غیر این صورت دشمن با هجمه های فرهنگی هویت دینی نسل جوان جامعه را تضعیف خواهد کرد./950/202/ب3

 
ارسال نظرات