۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۳۴۰۲۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مؤمن رضای خدا را به رضای خود، مقدم می‌دارد

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان با ایمان رضای محبوب را به رضای خودش مقدم می‌دارد، گفت: اصحاب کهف ایمان کامل و جامع را کسب کردند اما توانایی افزایش مراتب آن را نداشتند و این پروردگار بود که ایمان آنان را افزایش داد.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد برجسته حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شامگاه چهارشنبه به مناسبت ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در حسینه همدانی‌ها به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) شیعه واقعی را به سه دسته تقسیم کرده است.

 

وی با بیان اینکه شیعه واقعی از حد کامل، کامل‌تر و از حد جامع، جامع‌تر است، تصریح کرد: شیعه واقعی به تنهایی توانایی اضافه کردن معنویت، معرفت و ایمان را در وجود خود ندارد بلکه با عنایت خداوند آن قدرت و توانایی در وجودش ایجاد می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اصحاب کهف، بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اینان خدا باوران واقعی بودند و کوچک‌ترین نقص و تزلزلی در ایمانشان وجود نداشت؛ ایمان واقعی و درونی آنان سبب عدم دلبستگی به بالاترین موقعیت‌های درباری و لذت‌های دنیوی شده بود.

 

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه انسان با ایمان رضای محبوب را به رضای خودش مقدم می‌دارد، ابراز کرد: اصحاب کهف ایمان کامل و جامع را کسب نمودند اما توانایی افزایش مراتب آن را نداشتند و این پروردگار بود که ایمان آنان را افزایش داد.

 

وی در خصوص فرمایش امام صادق(ع) در زمینه شیعه واقعی، عنوان کرد: شیعه واقعی زمانی که معرفت و ایمانش به خداوند متعال کامل شد پروردگار خریدارش می‌شوذ و او را به درجه اتم و اکمل ایمان می‌رساند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: دسته دوم از شیعیان انسان‌های کاملی هستند اما بیشتر از این طاقت و تحمل دریافت ندارند و دسته سوم شیعیان ناقص بوده که همچون میوه‌های نارس می‌مانند و اینان به دلیل کمبود و نیازشان در دنیا و آخرت به دعا و شفاعت ما ائمه معصومین(ع) محتاج‌اند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر دعای پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) شامل انسان شود به این دلیل آن است که خداوند توبه انسان را پذیرفته است./202/813/ب1

ارسال نظرات