۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۳۴۰۳۵
محسنی بندپی:

برکات قرآن برای بهره مندی تمام مردم جهان است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تمام مردم جهان می‌توانند از برکات قرآن بهره ببرند، برای همین ایجاد روابط بین المللی به ما کمک می‌کند تا آموزه های قرآن را به جهان صادر کنیم، اقدامی که در سازمان بهزیستی مد نظر است.
محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور شامگاه چهارشنبه در همایش فهم قرآن و تعالی فرهنگ کار «به سوی فهم قرآن» که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه تمام افتخار ما این است که به کسانی خدمت می‌کنیم که از فرصت‌های زندگی فردی و اجتماعی همسان دیگر اقشار جامعه بهره نبرده‌اند اظهار داشت: این افتخار بزرگ ما است که چنین خدمتی را بر عهده داریم، اما تلاش خواهیم کرد که به مدد قرآن این خدمت رنگ الهی نیز به خود گیرد. 

 

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ما در سازمان بهزیستی کشور برگزاری مسابقات بین‌المللی نابینایان کشور بود که برای من دستاوردهایش حیرت‌آور بود، این مسابقات با حضور هفده کشور برگزار شد و نتایج آن هم بسیار چشمگیر بود. 

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور سعی دارد با درک عمیق از قرآن شرایطی را فراهم آورد تا با تشکل‌های قرآنی، کارکرد این سازمان را هر چه بیشتر به سمت موضوعات قرآنی سوق دهیم خاطرنشان کرد: یکی از این قبیل اقدامات که نگاهی ریشه‌ای به قرآن دارد، ایجاد تسهیلات برای کسانی است که می‌خواهند مهد کودک های قرآنی بزنند، اقدامی که به نظرم با نگاه دقیق به آن می‌توان نسل جوان قرآنی تربیت کرد. 

 

بندپی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی مهم قرآن جهان شمول بودنش است تصریح کرد: به همین منظور تمام مردم جهان می‌توانند از برکات قرآن بهره ببرند، برای همین ایجاد روابط بین المللی به ما کمک می‌کند تا آموزه های قرآن را به جهان صادر کنیم، اقدامی که در سازمان بهزیستی مد نظر است.

 

بخش دیگر این مراسم مربوط به مراسم تجلیل از فعالان قرآنی بود، در این بخش از این مراسم از حجت الاسلام سید محمدی، مهدی رضایی، حجت الاسلام والمسلمین سید ملاحسنی، ظریفه کشاورز هدایتی، محمد علی همتی و مهدی ظریف ذاکریان تجلیل به عمل آمد. 

 

در انتهای این مراسم نیز گروه تواشیح روشن‌دلان سازمان بهزیستی به اجرای برنامه پرداخت و سپس در سرای اهل قلم نمایشگاه بین محمد مهدی حیدریان معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاونت قرآن و عترات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهمه نامه‌ای برای همکاری قرآنی منعقد شد./202/816/ب1

ارسال نظرات