۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۳۴۱۲۷
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر در قزوین:

تقوا مهم ترین راه بهره‌مندی از قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: قرآن‌کریم برای کسانی نازل شده که خواستار حق هستند و اگر کسی نخواهد و لج کند، نمی‌تواند آن را بپذیرد و اگر انسان تقوا داشته باشد می‌تواند از قرآن بهره‌مند شود.
حجت الاسلام علی معبودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ظهر امروز در مراسم محفل انس با قرآن سپاه ناحیه امام سجاد(ع) که در بقعه متبرک چهار انبیا برگزار شد با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: باید از قرآن کریم در زندگی بیشترین بهره را ببریم که خود قرآن‌کریم راه آن را گفته است پس باید کوشا باشیم و این راه را ادامه دهیم.

 

حجت الاسلام معبودی با اشاره به فواید قرآن کریم ابراز کرد: قرآن‌کریم انسان را از ظلم و ستم دور می‌کند، شرط استفاده از قرآن این است که انسان ظالم نباشد که این تأکید قرآن بوده است.

 

باید فرهنگ و سبک زندگی قرآنی در جامعه ترویج یابد

این کارشناس حوزوی در ادامه افزود: قرآن کریم شفا دهنده است و ثمره می‌دهد و ثمره‌اش در آن است که ظالم نباشیم.

 

ماه مبارک رمضان ماه انس با قرآن کریم

این کارشناس دینی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که در آن قرآن کریم نازل شده و سفارشات زیادی در خصوص انس با قرآن‌کریم شده است.

 

قرآن کریم کتابی برای هدایت متقین است

وی در ادامه با اشاره به اهمیت قرآن کریم و با توجه  به راه‌های بهره‌مندی از قرآن‌کریم بیان کرد: نخستین راه که در سوره بقره هم به آن اشاره شده این بوده که این کتاب برای هدایت متقین است.

 

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: قرآن کریم برای هدایت همه اقشار جامعه نازل شده است ولی مردم به دو دسته کلی می‌توان تقسیم بندی کرد.

 

وی ادامه داد: یک دسته با حق لجباز هستند که شیطان از جمله آن‌ها است که عبادت 6 هزار ساله خود را با یک لحظه لجبازی از بین برد.

 

تقوا مهم ترین راه رسیدن به کمالات قرآن کریم

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دسته دوم انسان‌ها حق‌پذیر هستند، اضافه کرد: قرآن‌کریم برای کسانی نازل شده که خواستار حق هستند و اگر کسی نخواهد و لج کند، نمی‌تواند آن را بپذیرد و اگر انسان تقوا داشته باشد می‌تواند از قرآن بهره‌مند شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در رابطه با قرآن کریم تأکید کرد: یکی از راه‌های استفاده بیشتر از قرآن کریم، پناه بردن به خدا است که باید در هنگام تلاوت قرآن و در کارهای روز مره زندگی به خدا پناه ببریم و با نام او حرکت کنیم تا از تیرهای شیطان در امان بمانیم.

 

وی در پایان با بیان اینکه چگونه باید از قرآن‌کریم بهره زیادی ببریم، گفت: تلاوت قرآن، شنیدن آن، حفظ و دیدن قرآن از جمله مواردی است که می‌شود از قرآن‌کریم بهره‌مند شد./853/202/ب3

ارسال نظرات