۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۳۴۱۲۸
کارشناس مسائل سیاسی:

سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم مغایر با قوانین بین المللی است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه شیخ عیسی قاسم خالصانه برای کشور بحرین خدمت کرد، گفت: سلب تابعیت ایشان مغایر با قوانین بین المللی است.
هانی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن هانی زاده، نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی، با حضور در برنامه «قضایا و آرا» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به اینکه سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نتیجه همدستی آل خلیفه با نظام وهابی آل سعود برای کنار گذاشتن رهبران مخالفان از جامعه اسلامی و بحرین است، خاطرنشان کرد: این اقدام شرم آور و ظالمانه مغایر با قوانین بین المللی است.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ماده 19 عهدنامه سازمان ملل درباره حقوق بشر است، تصریح کرد: این ماده به صراحت از عدم سلب تابعیت شهروندان از سوی دولت ها و کشورها به هر بهانه و جرمی که باشد، سخن می گوید.

 

هانی زاده با اشاره به اینکه علی رغم فعالیت های خرابکارانه و مسلحانه مخالفان نظام اسلامی تابعیت هیچکدام از آنها سلب نشده است، اظهار داشت: سلب تابعیت از شهروندان حاشیه کشورهای خلیج فارس به دلیل بی برنامگی و عدم مقبولیت حکام از سوی مردم است چرا که این نظام ها پشتوانه مردمی ندارند و استیلای این حکام در دست گرفتن مقدرات مردم به واسطه بریتانیا صورت گرفت.

 

این مقام مسؤول گفت: حکام بحرین ساکنان جزیره العرب پیروان تفکر وهابی تروریستی هستند که پیشه آنها پیش از رسیدن به قدرت از سوی بریتانیا هجوم به کشتی های تجاری در خلیج فارس است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه آل خلیفه از زمان استقلال بحرین در سال 1971 میلادی به عنوان اقلیت بر اکثریت با زور و تهدید بر حاکم هستند، خاطرنشان کرد: پیمان استراتژیک و امنیتی فوق العاده مهمی در میان آل سعود و آل خلیفه وجود دارد و پل ملک فهد که این دو کشور را به هم وصل می کند برای اهداف استراتژیکی خاصی راه اندازی شده است.

 

کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به دخالت عربستان سعودی برای سرکوب انقلابیون و مخالفان آل خلیفه و جلوگیری از گسترش انقلاب مردمی در بحرین اظهارداشت: شیخ عیسی قاسم از روحانیون بزرگ جهان اسلام و از مخالفان اصلاحگر که خدمت صادقانه ای برای کشور خود کرد./9456/203/ب3

ارسال نظرات