۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۱۸۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مؤمن قدر‌دان نعمات الهی است

استاد حوزه علمیه با اشاره به صفات مومن، گفت: مومن هیچ فاصله‌ای با معبودش ندارد و نعمت‌های پروردگار را با دادن خمس، زکات و صدقه قدر‌دانی مالی می‌کند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبر‌گزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، خطیب مشهور استان تهران عصر پنج‌شنبه 3 تیرماه در مسجد امیر(ع) گفت: فهم، انسان را با حقایق و معارف الهی آشنا می‌کند. فهم نعمت ویژه و خاصی است که خداوند مهربان به بندگتنش عطا کرده است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به بخشی از دعای کمیل، بیان داشت: دعای کمیل در گذشته معروف به دعای حضرت خضر(ع) بوده است. دعای کمیل تعلیم پروردگار به حضرت خضر(ع) می‌باشد، این دعا از وجود روحانی حضرت خضر(ع) در افق قلب امیرمومنان علی(ع) طلوع کرده است.

 

محقق علوم قرآنی درباره افرادی که از نعمت  فهم در زندگی بی‌بهره هستند، ابراز داشت: خداوند در قرآن رفتار و منش این افراد را مشابه با زندگی چها‌رپایان قلمداد می‌کند، فرهنگ زندگی این قبیل افراد لذت‌خواهی مادی و جنسی است.

 

خطیب مشهور استان تهران پیرامون موضوع لذت مادی، اظهار کرد: افراد بی‌بهره از دانش فهم و دانایی لذت را محصور در مادیات و غرایز جنسی می‌دانند این افراد دائم در لذت مادی غرق هستند تا شمع وجودیشان خاموش شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: کارگردانان جهنم عذاب سختی برای لذت‌گرایان مادی در نظر گرفته‌ است، لذت‌گرایان مادی که غرق در زندگی حیوانی هستند خداوند در قیامت با آنها گفتگوی مفصلی خواهد داشت.

 

وی گفت: زیباترین و محبوب‌ترین صدا هنگامی شنیده خواهد شد که خداوند با بنده‌اش در قیامت به گفتگو خواهد پرداخت، گلایه پرورگار مهربان از بندگانش به خاطر به کار نبستن فهم و معارف الهی است.

 

 حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اهل ایمان، گفت: اهل ایمان در زبان قرآن و پیامبر(ص) هر کدام برابر با گنجایش خودشان اهل فهم هستند. مومنی که بسیار تیز‌هوش و فهمیده باشد مومنی است که حساب‌گری و بصیرت پروردگار را درک کرده است.

 

خطیب مشهور استان تهران با انتقاد از نخواندن نهج البلاغه، بیان داشت: برای مسلمان شیعه جای تاسف زیادی دارد که درکی از کتاب نهج‌البلاغه در طول زندگی خود نداشته باشد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه در پایان گفت: عمر و زبان مومن هر لحظه در خدمت‌رسانی به برادران دینی خودش است، مومن مشغول به عبادت پروردگار است./202/856/ب1

ارسال نظرات