۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۳۴۱۹۴
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم:

آل سعود منتظر عذاب سخت الهی باشد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌‌که براساس آیه 25 سوره مبارکه حج، کسانی که مانع زیارت بیت الله الحرام شوند، گرفتار عذاب سختی خواهند شد، گفت: آل سعود منتظر عذاب سخت الهی باشد.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، استاد حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در آیه ۴۷ سوره انبیاء به این موضوع اشاره شده که حسابرسی خداوند بسیار دقیق و عادلانه است، گفت: خداوند در این آیه می‌فرمایند که در روز قیامت ترازوهای عدالت را قرار می‌دهیم و در این روز اگر اعمال شما وزنش به اندازه ذره‌ای بسیار کوچک باشد باز هم آن را وزن خواهیم کرد.

 

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند که اگر ترس از رسوایی روز قیامت در مردم وجود داشت تمام کارهای خود را کنار گذاشته و به عبادت خدا مشغول شده و خودشان مانند خداوند نسبت به اعمال خود حسابرسی می کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ائمه(ع) می‌فرمایند که خودتان به حساب خود برسید قبل از اینکه در روز قیامت به حساب شما برسند و خود وزن اعمال خود را محاسبه کنید قبل از اینکه در روز قیامت اعمال شما را محاسبه کنند.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان در آیه۱۰۵ سوره انبیاء بیان شده که باور به مهدویت در تمامی ادیان الهی وجود دارد،ادامه داد: خداوند در این آیه می‌فرماید در زبور داوود و در تورات ثبت کرده‌ایم که بندگان صالح ما وارثان زمین خواهند بودند و در اسلام این آیه نشان مهدویت و امام زمان است و نشان می‌دهد مهدویت تنها مختص اسلام و شیعه نیست بلکه به تمامی ادیان الهی اختصاص دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه در آیه ۱۱ سوره حج بیان شده که سختی‌های راه ایمان مؤمنان حقیقی را از پای در نمی آورد، افزود: خداوند در این آيه به عبادت عده‌ای از انسان‌ها اشاره می‌کند که با وجود اینکه خدا را عبادت می‌کنند ولی سختی‌های راه ایمان در دل آن‌ها تزلزل ایجاد می‌کند و آن‌ها کسانی هستند که از معرکه های سخت ایمان خودداری کرده و یک گوشه می ایستادند و اگر سایر مؤمنان موفق نشدند آن‌ها را مسخره کرده و می‌گویند که راه شما درست نیست.

 

وی تصریح کرد: اسوه های ایمان حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) هستند که سختی‌های راه ایمان را تحمل کردند و سختی‌ها نتوانست آن‌ها را در راه ایمان منفعل کرده یا به عقب باز گرداند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در آیه۲۵سوره حج بیان شده که کسانی که مانع زیارت بیت الله الحرام شوند، عذاب سختی خواهند داشت، اظهار کرد: خداوند در این آيه به کفاری هشدار می‌دهد که راه خدا را می بندند و مردم را از زیارت خانه خدا محروم می‌کنند و خداوند می‌فرماید که برای آن‌ها عذاب سختی است و به شدت مجازات می شوند.

 

وی افزود: این آیه در مورد مسلمانان ظاهری هم که مانع زیارت خانه خدا می‌شوند یعنی آل سعود صدق می‌کند و خداوند در این آيه به آن‌ها وعده عذاب داده است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسانی که استطاعت دارند و زیارت خانه خدا را ترک می‌کنند در زمره کافران هستند.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه در آیه ۱۴ سوره حج بیان شده که یاری خداوند در گرو حمایت از حکومت دینی است، گفت: خداوند در این آیه سه وظیفه حکومت دینی را بیان کرده و می‌فرماید که خداوند متعال یاوران دینش را یاری می‌کند و همچنین در آيه ۴۱ بیان شده جامعه ای که اهل نماز ، زکات و رسیدگی به مظلومان و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشند می‌توانند به یاری خداوند امیدوار شوند./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات