۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۳۴۱۹۸
آیت الله توکل:

ماه رمضان فرصتی ارزشمند برای بازگشت به معنویات است

عضو مجلس خبرگان رهبری ماه مبارک رمضان را فرصتی ارزشمند برای بازگشت به معنویات و توجه به خداوند دانست و گفت: انسان روزه دار با مراقبت از اعمل خود در ماه مبارک رمضان جان خود را در زیر باران معنویات ماه مبارک رمضان شستشو می دهد
سید رحیم توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل امروز در جمع جوانان در امامزاده عبدالله بابل با اشاره به برکات و فرصت ماه مبارک رمضان، گفت: خداوند فرصت های زیادی را برای بندگان جهت پاک کردن گناه از صفحه نامه اعمال آنها فراهم کرده است و ماه مبارک رمضان یکی از ارزشمندترین این فرصت ها است.

 

وی به بیانی در اسلام درباره فسق بودن گناه پرداخت و افزود: با توبه انسان گنهکار عنوان فسق از نامه اعمال او پاک می شود و این انسان گنهکار فاسق به انسانی مومن تبدیل می شود.

 

عضو جامعه  مدرسین حوزه علمیه قم به بالاتر بودن حرمت مومن از حرمت کعبه اشاره کرد و اظهار داشت: در نزد خداوند متعال توبه تنها برای گنهکاران نیست بلکه انسانی که حتی گناهی هم مرتکب نشده است با توبه نزد خداوند محبوب تر می شود.

 

وی به بیان قیاس انسان مومن با ملائک پرداخت و خاطرنشان کرد: نور ملک نوری افاضی از اول از جانب خداوند به او داده شده است اما نور انسان مومن اکتسابی و با زحمت و تلاش او به دست آمده است.


 

آیت الله توکل با اشاره به قیاس نور ملائک با انسان مومن، گفت: ملائک دارای نوری ثابت هستند و در همان سطحی که معین شده باقی می مانند اما نور انسان مومن با انجام عالی تر اعمال مورد رضای خدا افزایش می یابد

 

وی افزود: خداوند آنقدر به انسان مومن علاقه مند است که اگر فردی او را آزار بدهد در قیامت خداوند او را از رحمت خود دور می سازد.

 

عضو مجلس خبرگان با تشریح واژه توبه نصوح از دیدگاه اسلام، تاکید کرد: توبه واقعی به نام توبه نصوح نام گرفته است و شرایطی مانند خالص بودن توبه و عدم بازگشت پذیری را دارد.

 

وی با بیان روایتی از امام هادی(ع) درباره معنای حقیقی توبه، تصریح کرد: انسانی توبه کار حقیقی محسوب می شود که در ندامت از گناه زبان و عمل او یکی باشد و از دورن حتی بیشتر از ظاهر پشیمان گردد.

 

آیت الله توکل به بیان علل افتادن انسان در وادی گناه پرداخت و اظهار داشت: به خاطر توجه انسان به دنیا و غرق شدن در شهوات، امیال و غرایز انسان از توجه به خداوند دور می شود و دست به گناه می زند.

 

وی دوستی و دل بستن به دنیا را منشأ و سرآغاز گناهان عنوان کرد و افزود: حداقل کارکرد توبه، توجه دوباره انسان به خداوند متعال است و  در نتیجه از شقاوت جان سالم به در می برد و به وادی سعادت وارد می گردد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ماه مبارک رمضان را فرصتی ارزشمند برای بازگشت به معنویات و توجه به خداوند دانست و گفت: انسان روزه دار با دوری از خوردن و آشامیدن و مراقبت از اعمال خود از دنیاگرایی و حب نفس دور می شود.

 

وی ادامه داد: با دور شدن انسان از مادیات و دنیا، او متوجه نور الهی و معنویات می شود و جان و روح خود را در زیر باران رحمت خداوند شستشو می دهد./202/1313/ب1

ارسال نظرات