۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۳۴۲۰۳
تولیت حوزه علمیه امام حسین بابل:

در حوزه فرهنگ دینی کم کاری شده است

تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) بابل با انتقاد از کم کاری در حوزه فرهنگ دینی، گفت: فعالیت جهادي فرهنگی براساس اصول مكتب امام راحل با قوی سازی بنیان های داخلی از ضروریات مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان است.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور امروز در جمع مبلغان دینی و فعالان حوزه فرهنگی شهرستان بابل با بیان هوشیاری جدی نخبگان فرهنگی در شناخت جبهه مقابل اسلام حقیقی، گفت: امروز مقابله با آرمانها و مشی وحدت‌آفرين و آزاديخواهانه انقلاب اسلامي، با راهبرد ترويج اسلام آمريكايي اعم از سكولار و جریان تفکیری در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به میدان داری جبهه تکفیری با حمایت استکبار به اهداف این حمایت ها پرداخت و افزود: استکبار سه هدف گسترش نظام فرهنگي سلطه، نشر ويروس انديشه‌هاي تكفيري و ايجاد و گسترش ناامني قومي و مذهبي را برای آینده جهان اسلام و منطقه ما طراحی کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که بیشترین منافع از جولان جریان وهابی و تکفیری در منطقه می شود، خاطرنشان کرد: دشمنان با ایجاد جریان تفکیری در صدد انزوای منطقه ای ایران و جریان بیداری اسلامی و اثرگذاری بر افکار عمومی هستند.

 

وی ادامه داد: دشمنان امت اسلام با استفاده از ابزار رسانه و فضاي مجازي، افكار عمومي در داخل ايران را هدف گرفته‌اند تا جايي كه مقام معظم رهبري در این باره هشدار بسیار جدی را بیان کردند.

 

حجت الاسلام تقی پور میدان جنگ عقیدتی و فرهنگی را در تعبیر مقام معظم رهبری جبهه حقیق جنگ عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه و دانشگاه بايد مسلح، وارد عرصه مقابله با شبهات، تفكرات غلط و انحرافي شوند تا با دو لبه قیچی اسلام التقاطي و اسلام آمريكايي مقابله کنند.

 

وی با هشدار نسبت به فضای مجازی و خطرات آن را در صورت عدم راهبرد و کار منسجم، دقیق و حساب شده، تصریح کرد: امروز رسانه ای انگلیسی کابران تلگرام در ایران را سرمایه ای ارزشمند برای دولت انگلستان می داند که می توان از این طریف افکار مردم ایران را مدیریت کرد.

 

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) با بیان این مطلب که دشمنان ملت ما برای اثرگذاری از طریق شبکه های اجتماعی براي تأثيرگذاري در انتخابات سال 1396 ايران خيز برداشته باشند، گفت: متأسفانه اکنون با كمال ناباوري در داخل كشور، به نظاره آسيب‌هاي دهشت‌آور اجتماعي ای نشسته ایم كه هرگز با شأن ملتي بزرگ و متمدن ايران اسلامي نمی سازد.

 

وی راه مقابله با جریان خزنده فرهنگی و اندیشه ای دشمنان را هوشیاری و بصیرت توام با کار جهادی دانست و خاطرنشان کرد: مديريت و فعالیت جهادي براساس اصول مكتب امام و اندیشه های متعالی اسلام ناب و قوی سازی بنیان های داخلی را در عرصه اجتماعی و فرهنگی از ضروریات مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان است.

 

حجت الاسلام تقی پور به انتظارات رهبر معظم انقلاب از نخبگان انقلابی جامعه در حوزه فرهنگی اشاره و تاکید کرد: آنچه در اين‌راستا به‌ويژه از جامعه نخبگان اعم از علمای حوزوي و دانشگاهی، رسانه ها، نهادهای فرهنگي و انديشمندان و فعالان حوزه فرهنگی انتظار مي‌رود، روشنگري و نهادينه‌سازي راهبردها و مطالبات رهبري دلسوز انقلاب در حوزه فرهنگ و پرکردن چالش های موجود جامعه است.

 

وی افزود: علی رغم هشدارهای مکرر و جدی مقام معظم رهبری درباره کار جدی فرهنگی، متأسفانه تاكنون شاهد اقدامات قابل توجه و ملموسي در اين خصوص نبوده‌ايم.

 

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل با درخواست از روحانیان و مبلغان فرهنگی برای غنیمت شمردن فرصت ماه رمضان برای تبیین اندیشه های اسلام و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، گفت: روحانیت و مبلغان دینی فرصت استثنائی ماه مبارک رمضان را مغتنم بشمارند و با همکاری نهادهای فرهنگی مانند بسیج، در این جهاد کبیر نقش آفرین باشند./202/1313/ب1

ارسال نظرات