۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۴۳۴۲۰۴
استاد حوزه علمیه:

مؤمن فرصت‌های دنیوی را غنیمت می‌داند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان مومن فرصت گرانمایه دنیا را غنیمت می‌داند، گفت: مومن به گونه‌‌ای عمل می‌کند که دچار خسران و عذاب آخرت نشود و از فرصت‌های دنیوی برای ذخیره توشه اخروی کمال بهره را می‌برد.
حجت الاسلام حسین کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه، امروز پنجشنبه 3 تیرماه در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: خداوند در سوره حج می‌فرماید: «و من الناس من یعبد الله علی حرف ...» مردم به واسطه ازدواجشان با حیات دنیوی و توجهشان نسبت به حیات اخروی به چهار دسته تقسیم می‌شوند.

 

وی درباره دسته نخست که دنیا و آخرت را از خداوند طلب می‌کنند، بیان داشت: این افراد عالم را به مثابه یک مزرعه نگریسته و از فرصت‌های دنیوی برای ذخیره توشه اخروی کمال بهره را می‌برند.

 

حجت الاسلام کاردان ادامه داد: حضرت محمد(ص) در وصیت خودشان به حضرت علی(ع) فرمودند: یا علی، خداوند تبارک و تعالی به دنیا وحی کرده است که ای دنیا، خدمت کن به کسی که می‌خواهد به من خدمت کند و سخت بگیر بر کسی که می‌خواهد به تو خدمت کند؛ انسان نباید به جلوه‌های دنیا که گذرگاهی به سوی حیات اخروی است دل ببندد.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: انسان مومن فرصت گرانمایه دنیا را غنیمت می‌داند و به گونه‌‌ای عمل می‌کند که دچار خسران و عذاب آخرت نشود.

 

وی درباره افرادی که در دنیا برای آخرت خود فکر می‌کنند، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند: اگر کسی که برای شناخت و معرفت شخصیت امیرالمومنین(ع) و امام عصر خود تلاش کند در اصل برای آخرت خود توشه ذخیره کرده است؛ انسان مومن امام عصر خود را به درستی می‌شناسد و درک می‌کند.

 

حجت الاسلام کاردان درباره دسته دیگری از انسان‌ها، ابراز کرد: گروهی از انسان‌ها تنها طالب حیات دنیوی بوده و از خداوند لذت‌ها و خوشی‌های دنیا را درخواست می‌کنند، آنان از پاداش و نعمت‌های اخروی بی نصیب می‌مانند و هرگز از آمال و آرزوی‌های دنیوی خود سیراب نمی‌شوند.

 

وی افزود: انسانی که تنها به ظواهر دنیا بها دهد شیطان بر او مستولی شده و حقایق الهی از او پنهان می‌ماند و این امر منجر به حسرت او در آخرت می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه درباره انسان‌هایی که از دنیا و آخرت بی بهره هستند، گفت: این افراد در لحظاتی که دنیا به کامشان شیرین است خدا را ستایش و در غیر این صورت از پروردگار روی گردان می‌شوند این گروه افرادی هستند که در دنیا و آخرت از زیان کارانند.

 

حجت الاسلام کاردان در پایان خاطر نشان کرد: دسته چهارم انسان‌هایی هستند که از خداوند تنها آخرت را درخواست می‌کنند و از روزی خود انفاق کرده و آخرت را به راحتی دنیا ترجیح می‌دهند./202/813/ب1

ارسال نظرات