۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۳۴۲۱۳
سخنران مسجد مقدس جمکران:

بلند نظری در دعا از ویژگی مؤمنان است

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر این که باید در دعا کردن بلند نظر باشیم، گفت: در دعا کردن نه فقط برای خود، بلکه برای همه مردم دعا کنیم؛ چرا که باعث خوشنودی و توجه بیشتر خداوند متعال به بنده می شود.
عکس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدی پنجشنبه شب در سخنرانی پیش از قرائت دعای توسل در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: انسان هر چه از خداوند متعال بخواهد، از خزانه الهی کم نمی شود؛ دعا کردن هم که هزینه ای برای ما ندارد، پس برای چه در دعا کردن کوتاهی می کنیم.

 

سخنران مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: نیات خود را صاف و خالص کنیم؛ همت بالا و بلند نظری از ویژگی های مؤمنان است و این ویژگی در دعا کردن بسیار مهم است؛ در بسیاری از ادعیه مفاتیح الجنان و دعاهای دیگر، بلند نظری مشاهده می شود.

 

وی ادامه داد: برخی می گویند که خداوند متعال ما را جهنم نبرد، بهشتش را نمی خواهیم؛ این افراد بدانند که خداوند متعال دیوانه ها را هم به بهشت نمی برد؛ انسان عاقل از خداوند متعال می خواهد که خدایا بهترین درجات بهشت را نصیب من بفرما.

 

کارشناس و مبلغ دینی بیان داشت: برخی با وجود این که در بهشت هستند، هر 700 سال یکبار امام حسین(ع) را می توانند زیارت کنند؛ برخی یک جلوه حضرت یوسف(ع) را دیدند و انگشتان خود را قطع کردند.

 

وی افزود: برخی شهدا در بهشت، در کنار و جلوی سیدالشهدا(ع) هستند؛ ما نیز باید دعا کنیم که در بهشت در کنار امام حسین(ع) باشیم؛ در دعاها بلند نظر باشیم و نه فقط برای خود، بلکه برای همه مردم دعا کنیم؛ دعای ماه رمضان نیز به همین گونه است و در بخشی از آن آمده که خدایا همه گشنگان را سیر بفرما.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: فکر نکنید اگر دعایی را برای همه بکنید، اثرش برای شما ضعیف می شود؛ برعکس، خداوند متعال خوشش می آید که رحمت الهی را وسیع و همه گیر می خواهید و بیشتر به شما توجه می کند.

 

وی اظهار داشت: نیت قلبی امتیازی است که خداوند متعال به ما عنایت کرده است و با آن می توانیم به خداوند متعال نزدیک شویم؛ هر کس شهدای کربلا را دوست داشته باشد، در ثواب جهاد، با آن ها شریک می شود./840/پ202/ی

ارسال نظرات