۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۳۴۲۵۸
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

فرجام شاه ایران در انتظار آل خلیفه و آل سعود است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سعه صدر و پیروی محض شهید بهشتی از فرمان ولی فقیه، مسؤولان و مدیران کشور را به الگو گرفتن از این شهید بزرگوار فراخواند و گفت: حرف‌هایی نزنید که مردم فکر کنند شما تک روی می‌کنید یا مقابل ولی فقیه حرف می‌زنید که این کار از نظر معنوی و اخلاقی به نفع شما و هیچ کس نیست.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب و با اشاره به سعه صدر آیت‌الله شهید بهشتی و پیروی محض او از فرمان ولی فقیه، مسؤولان و مدیران کشور را به الگو گرفتن از این شهید بزرگوار فراخواند.

 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بنی‌صدر، منافقان و ملی‌گراها بدترین تهمت‌ها و جوسازی‌ها را علیه شهید بهشتی اعمال می‌کردند، اما وقتی امام می‌فرمود شما حرفی نزنید، با اینکه خود حکیم بود، حرفی نمی‌زدند و با داشتن فقاهت و حکمت و سوابق طولانی در مسائل اجتماعی و فرهنگی تسلیم ولی امر خود بود.

 

نهایت تعبد شهید بهشتی در برابر ولی فقیه

وی افزود: شهید بهشتی طرح مسأله ولایت فقیه را پیروزی جدید برای عالم اسلام می‌دانست و نوید آینده جامعه اسلامی را با اهتزاز پرچم ولایت فقیه به آیندگان می‌داد و نهایت تعبد را در برابر ولی فقیه داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با توصیه به مسؤولان برای الگو گرفتن از منش و رفتار شهید بهشتی، گفت: امروز به مسؤولان عرض می‌کنیم که از ایشان الگو بگیرید که مقام شما بالاتر از او نیست؛ حرف‌هایی نزنید که مردم فکر کنند شما تک روی می‌کنید یا مقابل ولی فقیه حرف می‌زنید که این کار از نظر معنوی و اخلاقی به نفع شما و هیچ کس نیست.

 

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب در ششم تیر سال 1360 را یادآور شد و گفت: لطف خدا بود که جان ایشان به سلامت شد و مقدر این بود که کشتی انقلاب بعد از امام به گل ننشیند و به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سمت ساحل ثبوت به پیش برود.

 

سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم زمینه‌ساز سقوط آل خلیفه

بخش دیگری از سخنان امام جمعه موقت تهران به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی حکومت بحریم اختصاص داشت که وی این حرکت را نشانه استیصال و بیچارگی و ذلت حکومت نامشروع بحرین خواند و با محکوم کردن و ظالمانه دانستن آن، گفت: حکومتی که فلسفه‌اش خدمت به مردم است امروز اهرم خیانت به مردم شده است.

 

وی با بیان این‌که درخواست مشروع مردم بحرین داشتن حق رأی در اداره مملکت خود است، اظهار داشت: در دنیایی که دم از دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی می‌زند، پنج سال است حرکت مسالمت‌آمیز، مظلومانه و مستمر مردم بحرین با گلوله پاسخ داده می‌شود، علما به زندان می‌روند، شیخ سلمان به 9 سال حبس محکوم می‌شود و از رهبر معنوی آن کشور سلب تابعیت می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خطاب به حاکمان نامشروع بحرین هشدار داد: این حرکت‌های شما مانند حرکت‌های شاه سابق مملکت ما است که از سال 42 تا 57 هر چه کشت و زندان کرد و شکنجه کرد خودش ضعیف‌تر شد نهایتا پا به فرار گذاشت و ان‌شاءالله چنین سرنوشتی در انتظار آل سعود و آل خلیفه خواهد بود.

 

ذلت و ننگ تاریخ برای مدعیان حقوق بشر

مشاور عالی رییس قوه قضائیه همچنین با اشاره به فتوای خاخام‌های یهودی در جواز مسموم کردن آب فلسطینیان، این فتوا را نشانه خشونت، قساوت و وحشی‌گری مدعیان دروغین پیروی از موسی کریم عنوان کرد.

 

وی با بیان این‌که مدعیان حقوق بشر نشسته و خفه‌خوان گرفته‌اند و آل سعود کودک‌کش را به عنوان کودک‌کش معرفی می‌کنند و با پول رأی آنها یک روزه عوض می‌شود و ننگ تاریخ را به خود می‌بندند، گفت: این نهایت ذلت، بی‌هویتی و بی‌مبنایی است که آل سعود را با پول تبرئه و در برابر چنین فتوایی سکوت کنند.

 

خطیب نماز جمعه تهران در ابتدای خطبه دوم خود با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امیرمؤمنان امام علی(ع) بر استفاده حداکثری مؤمنان از شب‌های قدر تأکید کرد و افزود: خداوند متعال آنچه را از کار خیر در شب قدر انجام دهیم برابر هزار ماه نتیجه قرار داده است که ره هشتاد صاله را می‌شود در شب قدر طی کرد./920/پ201/ج

ارسال نظرات