۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۳۴۲۵۹

اعلام برنامه شب هاي قدرحرم رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در آستانه فرارسیدن شب های قدر ضمن آمادگی هرگونه خدمت رسانی به زائران و مجاوران به تشریح و اعلام برنامه های تبلیغی مذهبی این ایام پرداخت.
شب قدر در حرم رضوی

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره برنامه های تبلیغی حرم رضوی اظهار کرد: ویژه برنامه شب های قدر در صحن جامع رضوی همراه با پوشش صوتی و تصویری به طور همزمان در تمامی اماکن متبرکه رضوی و خیابان های منتهی به حرم حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به ازدحام جمعیت، جهت رفاه حال زائران و مجاوران ويژه برنامه هاي تبلیغی ـ مذهبی شبهاي قدر در حرم مطهر رضوي از ساعت 21 آغاز و ساعت یک بامداد خاتمه پیدا می کند.

 

نخستین شب قدر

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: برنامه شب نوزدهم ماه رمضان مصادف با جمعه چهارم تیرماه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ساعت 21 آغاز می شود و با قرائت دعاي جوشن كبير از سوی حميداكبري و مهدي سروري ذاکران اهل بیت همراه با مرثيه سرايي و عزاداري سيدجعفر ماهرخسار و مهدي سروري ادامه پیدا می کند.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: سخنرانی در جمع شب زنده داران نخستین شب قدر از سوی حجت الاسلام والمسلمين رئيسي، تولیت آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد که پس از آن مراسم احیاء و قرآن به سر نیز از سوی وی اجرا می شود.

 

دومین شب قدر

وی ادامه داد: سخنرانی، اجرای مراسم احیا و قرآن به سر شب بيست و يكم مصادف با یکشنبه ششم تیرماه از سوی حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: مهدي نيكبخت، رضانبوي و علي ملائكه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در دومین شب قدر به قرائت دعاي جوشن كبير و مرثيه سرايي و عزاداري در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) می پردازند.

 

سومین شب قدر

وی افزود: مراسم ویژه شب بيست و سوم ماه رمضان مصادف با سه شنبه هشتم تیرماه با قرائت دعاي جوشن كبير از سوی اميرعارف و احمد واعظي، مرثیه سرایی و عزاداری مداحان اهل بیت برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی مطرح کرد: سخنرانی و اجرای مراسم احیا و قرآن به سرِ سومین شب قدر از سوی حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي ميرباقري صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: در طول ماه مبارک رمضان مناجات سحرگاهی ساعت یک تا دو بامداد در رواق امام خميني (ره) از سوی مداحان برجسته كشوری همچون عباس حيدر زاده، علی برادران، جعفر اسلامی فر و ابراهیم قانع قرائت می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: قرائت 220 زيارت امين الله بعد از نمازهاي صبح و ظهر در رواق هاي دارالحجه، ایوان مقصوره و رواق امام خميني(ره) از سوی رضا عرفانیان، علي خوش چهره و علي ملائكه و از دیگر برنامه های عرفانی حرم رضوی در ماه مبارک رمضان است./302/1308/ب1

ارسال نظرات