۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۳۴۲۶۳
آیت الله طبرسی:

دستگاه قضایی با جدیت به موضوع حقوق های نجومی رسیدگی کند

نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از حقوق های نجومی برخی مدیران در کشور، این مسأله را غیر قابل اغماض دانست و گفت: عدالت باید در دامن جمهوری اسلامی گسترانیده و با حقوق نجومی باید برخورد شود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن شب های پرفیض قدر گفت: ارزش شب قدر به نزول قرآن است و مومنان براي درك حقيقت اين شب بايد با قرآن، معارف و حقايق آن انس و ارتباط تنگاتنگ يابند، در قرآن تدبر و تفكر كرده و به آن عمل كنند و از احكام و فرامين قرآني تبعيت كنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شب قدر از اعمال مقدس برای مومنان در ماه مبارک رمضان است، ابراز کرد: فضائل شب قدر بسیار فراوان بوده و باید مومنان در احیا این شب بزرگ سال تلاش کنیم.

 

وي با اشاره به این که ارزش انسان با قرآن و كلام خدا است چرا كه انسان زماني ارزش و شخصيت و منزلت دارد كه علاقه، ارتباط و انس با قرآن كريم به عنوان كلام و سخن خداوند متعال داشته باشد، گفت: انسان براي درك شخصيت خود در نزد خداوند بايد محاسبه كند كه چه اندازه با قرآن ارتباط دارد و جايگاه اين كتاب مقدس در زندگي او چيست.

 

آیت الله طبرسی خاطرنشان كرد: هر كس بايد ميزان درك و انديشه و عمل خود نسبت به فرامين قرآن را بسنجد و اگر در پرتو اين سنجش و محاسبه به اين نتيجه رسيد كه قرآن در حاشيه زندگي او است و ميل به قرائت، تدبر و تفكر در قرآن و عمل به آن ندارد، مطمئن باشد كه هيچ بها و ارزشي نزد خداوند و قرآن كريم ندارد.

 

وی با بيان اين كه شب قدر، شبي است كه به ساير شب‌ها و روزها و بندگان خدا ارزش مي‌دهد، تصريح كرد: شب قدر تنها شب استثنايي در طول سال است كه به خاطر نزول قرآن كريم به آن قدر مي‌گويند، اگر قرآن از انسان گرفته شود نه تنها او ديگر انسان نيست و اعتبار انسانيت از او گرفته مي‌شود، بلكه تا مرحله حيوانيت نزول مي‌يابد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اين يكي از امتيازات دين مبين اسلام است كه قرآن تنها يك بار نازل نشده بلكه اين قرآن كه تجلي خداوند بر رسولش است، هر سال يك مرتبه و در شب قدر نازل مي‌شود.

 

امام جمعه ساری گفت: قرآن حبل‌المتين الهي است و خداوند آن را از ملكوت فرستاده تا زمينيان و انسان‌ها به اين ريسمان محكم دست زده تا از ظلمت‌كده دنيا، هواي نفس، گناه و مكر و حيله ابليس و تعلقات به اين دنيا نجات يابند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسأله اقصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که کلید توسعه کشور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور است، بیان کرد: اجرای دقیق این سیاست ها کشورمان را در برابر توطئه های اقتصادی دشمنان مصون می دارد.

 

وی با اشاره به این که نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه استان باید پررنگ‌تر بین مسؤولان مشاهده شود، افزود: مازندران استان کشاورزی بوده و باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی بتوانیم اقدام و عمل را در حوزه تامین امنیت غذایی فراهم کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسؤولان تلاش کنند تا سیاست های اقتصاد مقاومتی بیشتر در بخش های مختلف جامعه قابل مشاهده باشد، گفت: توسعه و پیشرفت کشور در گرو تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با بیان این که رکن اصلی توسعه مازندران، شکوفایی اقتصادی در بخش کشاورزی است، افزود: باید اقدام و عمل را در حوزه اقتصاد مقاومتی در مازندران شتاب بخشی کنیم تا توسعه متوازن را در استان شاهد باشیم.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که مازندران هنوز در حوزه توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی عقب مانده است، گفت: امیدواریم با تقویت اقتصاد مقاومتی، مازندران را بتوانیم در مدار شکوفایی برسانیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی(ره) و هفته قوه قضائیه، از شهید بهشتی به عنوان شخصیتی کم نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و افزود: خدا محوری ویژگی بارز این شهید روحانی در دوران عمر با برکتش بود. 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خردگرایی همراه با روح تعبد و ایمان را بخش جدا ‌نشدنی هویت فکری شهید بهشتی دانست و خاطرنشان کرد: دفاع از اسلام راستین و زمینه جهانی سازی شریعت محمدی دغدغه اصلی شهید بهشتی بود.

 

آیت‌الله طبرسی با بیان این‌که تقوای شهیدانی همچون آیت‌الله بهشتی همواره موجب عصبانیت دشمنان انقلاب و روحانیت می‌شد، تصریح کرد: گروهک نفاق از آنجا که دیگر توان رویارویی با اندیشه های متعالی شهید بهشتی را نداشت ایشان را به شهادت رساند.

 

امام جمعه ساری شهادت بسیاری از شخصیت‌های بزرگ انقلاب را نشان دهنده اوج ذلت و خواری گروهک نفاق دانست و خاطرنشان کرد: خون‌های پاک شهدای انقلاب اسلامی زمینه اقتدار انقلاب اسلامی شد.‌

 

آیت الله طبرسی با اشاره به اینکه ترور انسان‌های مبارز و مظلومی چون شهید بهشتی در ایران ریشه تاریخی دارد، افزود: شهادت بزرگان دین اسلام، تداوم راه شهدای محرم و عاشورا است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت هفته قوه قضائیه به نقش این مجموعه در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه در حقیقت به عنوان نبض و نماد اصلی یک حکومت اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، عدالت و احقاق حق بر اساس احکام متعالی اسلام را شاخصه حکومت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز برقراری عدالت یکی از وظایف مهم دستگاه قضا است که این مسأله از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به صورت جدی دنبال شده است.

 

امام جمعه ساری، حضرت علی(ع) را نماد عدالت در دنیای اسلام معرفی کرد و با بیان این که برپایی عدل یکی از مهم‌ترین مسائل مورد تأکید این امام همام بود، افزود: برپایی عدالت و مبارزه با مفاسد اجتماعی از مهم‌ترین ویژگی‌های حکومت علی(ع) بود و آن حضرت دشمن ستیزی و عشق و شجاعت خود را نسبت به ریشه‌کن کردن مفاسد اجتماعی در خطبه‌های خود همواره بیان می‌کردند. 

 

وی با بیان این که در اندیشه علوی عدالت مایه حیات و زندگی است، تصریح کرد: امیر مؤمنان(ع) برپایی عدل را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حکومت خود بیان کرده بودند و همواره بر برپایی این مسأله مهم در جامعه تأکید می‌کردند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از حقوق های نجومی برخی مدیران در کشور، این مسأله را غیر قابل اغماض دانست و افزود: عدالت باید در دامن جمهوری اسلامی گسترانیده و با حقوق نجومی باید برخورد شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هنوز قانون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به صورت هدفمند پیاده‌سازی نشده است، افزود: از رئیس دستگاه قضا می‌خواهیم تا در راستای پیاده ‌سازی این قانون در جامعه اقدام کند./201/950/ب1

ارسال نظرات