۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۳۴۲۷۵
آيت الله نمازی:

نهادهای مدعی حقوق بشر از ملت مظلوم بحرین دفاع کنند/ ایجاد حقارت و واگرایی در دانشجویان خیانت است

نماينده ولي فقيه در كاشان سلب تابعيت شیخ عيسي قاسم را محکوم کرد و گفت: جنايت اخير رژيم آل خليفه بحرين خشم ملت های مسلمان جهان را برانگيخته است؛ مجامع بين المللی مدعی حقوق بشر از ملت مظلوم بحرین دفاع کنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان، در مصلاي بقيه الله الاعظم اين شهرستان با اشاره به مقابله رژيم آل خليفه با انقلاب اسلامي آرام ملت بحرين و تعطيل كردن نماز هاي جمعه و جماعت و زنداني شدن تعداد زيادي از زنان و مردان مبارز بحرين، گفت: سلب تابعيت رهبر شيعيان بحرين آيت الله شيخ عيسي قاسم، جنايت اخير رژيم آل خليفه بحرين است كه خشم ملت هاي مسلمان جهان را برانگيخته است؛ ملت ايران از مجامع بين المللي مي خواهد تا با رژيم بحرين برخورد و از ملت مظلوم بحرين دفاع كنند.

 

آيت الله نمازي درادامه، پيروزي هاي اخير ارتش عراق و سوريه و نيروهاي مردمي اين دو كشور در مقابله با تروريست هاي داعش را مهم قلمداد كرد و يادآور شد: ارتش با پشتيباني نيروهاي مردمي توانست شهر مهم فلوجه را از تصرف تروريست هاي تكفيري و داعش خارج و مردم محاصره شده را آزاد و تعداد زيادي  از نيروهاي تروريست داعش را به هلاكت رساندند.

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به ديدار اساتيد دانشگاه ها با رهبر معظم انقلاب فرمايشات ايشان را در اين ديدار مهم خواند و با اشاره به فرازهايي از فرمايشات معظم له در اين ديدار، گفت: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار خطاب به اساتيد دانشگاه فرمودند، اگر آينده مطلوب مورد نظر براي ملت ايران، ايراني مقتدر، عزتمند، مستقل، متدين، ثروتمند، برخوردار از عدالت، داراي حكومتي مردمي، پاك، جهادگر، دلسوزو پرهيزكار باشد، ضروري است دانشگاه ها آراسته به اين شاخص ها باشد و نسل جوان معتقد و مومن را به اين عناصر تربيت كنند.

 

وي افزود: اگر در دانشگاه ها به اين شاخص ها اهميت داده نشود در آينده ايراني وابسته و به لحاظ فرهنگي رها شده، مبتلا به گسست هاي اجتماعي، قومي و مذهبي و سياسي و داراي حاكميت اشرافي را شاهد خواهيم بود.

 

آيت الله نمازي يادآور شد: استادان با بيان پيشرفت هاي كشور در عرصه هاي هوا فضا، نانو، هسته اي، زيست فناوري و پزشكي مي توانند احساس هويت را در دانشجويان به وجود آورند و ايجاد هر نوع احساس حقارت و واگرايي در دانشجويان خيانت محسوب مي شود و دانشجويان بايد همواره به ايراني بودن، به مسلمان بودن و به انقلابي بودن خود افتخار كنند.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت:براساس گزارش هاي برخي پايگاه ها و مجلات معتبر دنيا كارشناسان غربي به پيشرفت هاي علمي اعتراف كردند و گفته اند، پبشرفت هاي ايران خيره كننده است و ايران قدرت نوظهور علمي است و به دنبال تبديل اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش محور است.

 

آيت الله نمازي افزود: معظم له در اين ديدار در خطاب به مسؤولان دانشگاه ها فرمودند مسؤولان دانشگاه ها بايد در مقابل هر اقدام و موضوعي چون اردوهاي مختلط كه هويت اسلامي دانشگاه ها را خدشه دار مي كند حساس و با آن برخورد كنند.

 

وي در ادامه با اشاره به پنجم تيرماه روز جهاني مبارزه با مواد مخدر گفت، يكي از سياست هاي استكباري صهيونيستي براندازي نسل جوانان كشورهاي اسلامي از طريق اعتياد است.

 

آيت الله نمازي، پدران، مادران، مسؤولان، آموزگاران، دبيران و اساتيد را به مراقبت از نسل جوان توصيه كرد و متذكر شد: پدران و مادران بايد براي جوانان خود محيط خانواده را به محيطي امن و با صفا و صميت تبديل كنند تا جوانان  به محيط خانواده علاقمند و از آن دور نشوند.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان با تقدير از تجليل از نيروي انتظامي و قوه قضائيه در برخورد با سوادگران مرگ، افزود: متأسفانه به دلايل مختلف اجتماعي و فرهنگي دركشور عده زيادي از مردان و زنان جوان از چرخه فعاليت هاي اجتماعي خارج شدند و كارايي خود را از دست داده اند.

 

پاكيزه و طاهر وارد ليالي قدر شويد

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به فرارسيدن شب هاي قدر و اولين شب از ليالي قدر، يادآور شد: بايد بدون گناه وارد شب هاي قدر شويم و چنانچه گناهاني داريم استغفار كنيم چرا كه خداوند بخشنده است و خودش وعده بخشش گناهان بندگانش را داده است.

 

وي، بخشي از گناهان را حق الناس دانست و با اشاره به اينكه قبل از اينكه وارد شب هاي قدر شويم بايد براي بخشش گناهان حق الناس تدبير داشت، افزود: قبل از ورود به شب قدر اگر افرادي حق الناس و مظالم عباد بر عهده اش است بايد آن را از پرونده اعمال خود پاكسازي كنند و سعي كنند پاكيزه و طاهر و مطهر وارد ليالي قدر شوند.

 

آيت الله نمازي گفت: خداوند مي فرمايد، هيچ ماهي افضل از ماه رمضان نيست و در ماه رمضان، هيچ شبي بالاتر از شب قدر نيست و بعد مي فرمايد در شب هاي قدر به زيارت امام حسين(ع) برويد و دعاهاي ابوحمزه، افتتاح و از آن مهمتر، دعاي قرآن  است كه هر چند كوتاه است اما بسيار پرمعنا است.

 

با قرآن به سرگذاشتن به دنيا اعلام مي‌كنيم امت اسلامي تحت ولايت قرآن و اهل بيت است

وي با اشاره به پيام و فلسفه و راز و رمز قرآن به سرگذاشتن در شب هاي قدر، افزود: پيامبر اكرم(ص) فرمود ما زير بار يك هيچ ابرقدرتي به غيراز خدا و اهل بيت(ع) نمي رويم؛ با قرآن به سرگذاشتن به دنيا اعلام مي‌كنيم امت اسلامي تحت ولايت قرآن و اهل بيت زندگي مي كند.

 

آيت الله نمازي، در ادامه ماه رمضان را ماه عبادت و روزه داري دانست و با اشاره به اينكه افرادي كه عذر شرعي دارند تظاهر به روزه خواري نكنند، گفت: مراجعات حضوري و غيرحضوري زيادي مبني بر عدم رعايت ماه مبارك رمضان و روزه خواري در ملاء عام مي شود.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان، روزه خواري در ماه مبارك رمضان و در ملأ عام را هتك حرمت دانست و با تأكيد بر نگهداشتن حرمت ماه مبارك رمضان افزود: افرادي كه عذر شرعي دارند و توان روزه داري ندارند در ملاء عام اقدام به روزه خواري نكنند كه هتك حرمت است./1307/پ201/ج1

ارسال نظرات