۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۳۴۲۷۸
نماینده خبرگان رهبری: 

سفره های افطاری مجلل با سبک زندگی اسلامی تعارض دارد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کمک به نیازمندان است، گفت: برپایی سفره های افطاری مجلل با سبک زندگی اسلامی در تعارض است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش حمایت از خانواده های زندانیان غیرعمد و جرائم مالی در مراغه اظهار داشت: از برترین تعالیم دین مبین اسلام، احسان و دستگیری از نیازمندان است که همواره در آیات و روایات، از آن به عنوان فریضه الهی یاد شده است.


وی خاطرنشان کرد: همه باید با نگاهی شایسته و نیک اندیشانه به فقرا و افراد بی بضاعت جامعه در راستای رفع مشکلات و نیازمندی های آنان تلاش کنند. به تعبیر قرآن، آیات و روایات، نخستین موضوع در باب احسان، انفاق است که بسیار مورد توجه اسلام قرار گرفته و انسان نباید در برابر زندگی دیگران بی تفاوت باشد.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که اولویت انجمن های خیریه و حمایتی برای حمایت از اقشار ضعیف و موفقیت در این زمینه، تقویت حس نوع دوستی در خیران و مردم است، گفت: فرهنگ کمک به نیازمندان باید در جامعه گسترش یابد و خیران و مردم، خانواده های زندانیان مراغه را عضوی از خانواده خود دانسته و از آنان حمایت کنند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کمک به نیازمندان است، گفت: حمایت از زندانیان و خانواده‌های آن‌ها که در اثر حوادث ناخودآگاه گرفتار شده‌اند، مانند عبادت بوده و توجه به امور مستمندان، نیازمندان و خانواده‌های زندانیان ضروری است. 


وی با بیان این‌که برپایی سفره های افطاری مجلل و با تشریفات بسیار پرهزینه با سبک زندگی اسلامی در تعارض است، اظهار کرد: احسان و اطعام حتی با یک خرما نیز نزد خداوند ارزشمند بوده و می توان هزینه سفره های افطار پرهزینه را صرف کارهای خیر از جمله آزادی زندانیان و کمک به مستمندان کرد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، با بیان این که خیران و نیکوکاران باید در این ماه برای حمایت از خانواده های نیازمند همت کنند، یادآور شد: آزادی زندانیان نیازمندی که به خاطر جرائم غیرعمد و مالی در بند هستند، می تواند در ارتقای تقوای الهی خیران نیک اندیش اثرگذار باشد.


همچنین اسماعیل خیراللهی، رئیس دادگستری مراغه در سخنانی با بیان این‌که سال گذشته با بیش از 10 میلیارد ریال از محل کمک های خیران جمع‌آوری کرده است، اظهار داشت: این کمک‌ها ماهانه به 450 خانواده به صورت نقدی و غیر نقدی پرداخت شده است./203/935/ب1

ارسال نظرات